HALAL lanceert Lockdown Productions

HALAL lanceert Lockdown Productions

09-04-2020 08:00:53 | Door: Pie Kamau | hits: 2003 | Tags:

Productiemaatschappij en fotografie-agentschap HALAL introduceert vandaag Lockdown Productions, een platform voor ‘zelfredzame’ regisseurs, fotografen en andere beeldmakers in coronacrisistijd. Het initiatief volgt op de reactie van klanten, die enthousiast zijn over op HALAL’s aanpak in deze tijd.

Lockdown Productions toont makers die ondanks dat ze in quarantaine zitten en weinig bewegingsvrijheid hebben bijzonder werk kunnen maken. Het bewijst dat – in een tijd dat grote producties onmogelijk zijn – het nog steeds heel goed mogelijk is om met beperkte middelen in eigen (zelfgecreëerde) studio’s, met eigen apparatuur prachtige, nieuwe verhalen te vertellen.

Op het platform staan regisseurs en fotografen van HALAL zelf, die in staat zijn om locked down te werken. Maar ook andere, ‘bevriende’ animatoren, CGI-kunstenaars en multidisciplinaire duo’s, die normaal niet bij HALAL op het roster staan. De beeldmakers zitten verspreid over Nederland in quarantaine, maar ook in Berlijn (waar HALAL tevens een vestiging heeft), Londen, Kopenhagen en Parijs. Behalve dat het mogelijk is om disciplines te combineren, kunnen klanten dus ook creatief werk op verschillende, internationale locaties laten maken.

Positief

Het initiatief bouwt verder op HALAL’s bestaande aanpak van de coronacrisis, waarbij het direct na de aankondiging van de beperkende maatregelen met klanten communiceerde dat het kwalitatief werk wil én kan blijven produceren met regisseurs en fotografen die al ervaring hebben met ‘klein’ en flexibel werken. Hierop werd dusdanig positief gereageerd dat HALAL besloot snel door te pakken en het idee groter te maken. De interesse was er en het aanbod ook; makers willen graag creëren en iets bijzonders met deze tijd doen.

Onwrikbare passie

Gijs Determeijer, partner en executive producer van HALAL: ''Lockdown Productions laat bureaus en adverteerders werk van beeldmakers zien, die met weinig, soms minimale middelen het maximale creëren. Wij houden met dit initiatief vast aan onze onwrikbare passie om, ongeacht de omstandigheden, empathisch, relevant en soms zelfs provocerend werk te produceren. Door het platform ook open te stellen voor niet-HALAL makers hopen we met klanten in deze ongekende tijd nog spannendere verhalen te creëren. Liefst zo spannend en intrigerend dat wanneer we op deze tijd terugkijken, we kunnen concluderen we met elkaar nieuwe creatieve en vernieuwende films, beelden en verhalen hebben verteld.''

halal.amsterdam

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.