Marketing Report
HEMA naar Verenigde Staten en Canada

HEMA naar Verenigde Staten en Canada

HEMA gaat uitbreiden naar de Verenigde Staten en Canada. Vanaf deze zomer kunnen klanten in de VS huishoudelijke artikelen van HEMA kopen via Walmart.com, het online platform van ’s werelds grootste retailer.

In het najaar gaat HEMA via een lokale partner in Canada zowel zelfstandige winkelsopenenals shop-in-shops in de grootste filialen van Walmart.

Noord-Amerika is na Europa en Azië het derde continent waar HEMA actief wordt. In de VS start HEMA met de verkoop van huishoudelijke artikelen via het online platform Walmart.com. Na de introductie wordt het assortiment stapsgewijs uitgebreid.

In Canada start HEMA in de provincie Ontario, waar HEMA zelfstandige winkels gaat openen en shop-in-shops in grote Walmart-winkels. De eerste winkels zullen naar verwachting nog dit jaar opengaan. HEMA werkt hiervoor samen met een lokale partner. HEMA gaat in de VS en Canada Amsterdam aan haar merknaam toevoegen.

Door de nadruk te leggen op haar Nederlandse oorsprong kan HEMA zich in Noord-Amerika nog beter onderscheiden.

Tjeerd Jegen, CEO HEMA: “De uitbreiding naar Noord-Amerika is voor HEMA een historische stap, omdat onze oprichters Leo Meyer en Arthur Isaac bijna 100 jaar geleden daar voor het eerst kennismaakten met eenheidsprijzenwinkels. Zij hebben dit fenomeen naar Nederland gehaald door de eerste HEMA-winkel te openen. We zijn bijzonder trots op onze samenwerking met Walmart, de grootste retailer ter wereld. Hierdoor is Walmart de ideale partner om te starten op de Noord-Amerikaanse markt. Deze samenwerking past daarnaast perfect in onze internationale expansiestrategie.”

Philip Behn, General Manager and Head of Markerplace bij Walmart: “Bij Walmart zijn we voortdurend op zoek naar mogelijkheden om onze klanten de beste producten tegen een scherpe prijs aan te bieden. Via ons platform bieden we lokale en internationale partners veel kansen. HEMA, een onderscheidend Nederlands merk, is een goed voorbeeld van een nieuwe samenwerking waardoor onze klanten nog meer keuze hebben.”

Deze stap past in de groeistrategie van HEMA,die bestaat uit het groeien via partners, eigen online kanalen en die van andere bedrijven, masterfranchisepartners en groothandelsactiviteiten. Sinds eind november 2018 is Hema in handen van Ramphastos van zakenman Marcel Boekhoorn.

www.hema.net

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief