Marketing Report
HERC maakt campagne voor YoungCapital: Whatever Works, Work

HERC maakt campagne voor YoungCapital: Whatever Works, Work

HERC, dat onderdeel is van ACE, en recruitment- en jongerenspecialist YoungCapital hebben de campagne Whatever Works gelanceerd. In de campagne staat opnieuw het mantra Work centraal en wordt meer dan alleen uitzendwerk gestimuleerd. Het is de vierde keer dat het bureau en het jongerenmerk de handen ineenslaan.

Deni Barisic, Head of Brand van YoungCapital: “Samen met HERC the agency hebben we altijd een scherp oog gehad voor wat er speelt onder jongeren. Nu zie je dat jongeren op heel veel verschillende manieren geld verdienen, ook buiten uitzendbureaus om. Lekker doen, vinden we. We geloven in het vermogen van jongeren om zelf keuzes te maken. Soms is dat een verkeerde, daarvan leer je en word je wijzer. Dát ze werken, dat is voor ons het allerbelangrijkst. En doen ze dat liever (ook) via een meer bekende weg, dan is YoungCapital er voor ze.”

In de campagne is te zien dat jongeren tegenwoordig op veel verschillende manieren geld verdienen. Van gewoon uitzendwerk en het (door)verkopen van sneakers, tot NFT art-verkoop en andere side hustles. Prima, wat YoungCapital betreft. Het merk heeft als missie alle jongeren aan het werk en claimt hiermee werk in de breedste zin van het woord: Whatever Works, Work.



Rogier de Bruin, Executive Creative Director van HERC “Het mooie van onze relatie met YoungCapital – we werken samen sinds 2016 – is dat we elkaar blijven pushen om steeds verder te gaan. Ondanks hun enorme groei de afgelopen jaren, zijn ze in hun communicatie niet behoudend geworden. Dat leidt tot consistent spraakmakend werk. Bijzonder aan de nieuwe campagne zijn de graphics van Ruffmercy, een animation director die onder andere heeft gewerkt met Disclosure, Nas en DJ Shadow.”

Margriet de Kroon, Managing Director van HERC (en voormalig Marketing Director van YoungCapital): “Ik heb jarenlang de campagnes gemaakt vanuit klantzijde, dit was de eerste keer van bureaukant. Ik voelde me nog half klant, half bureaudirecteur, dus dat was wel gek, maar ook te gek. Ik denk dat we echt een nieuwe stap hebben gecreëerd voor YoungCapital, met de mentaliteit van een marktleider, waarbij we ‘werk’ als categorie claimen. Maar wel met de jonge, brutale ziel van het merk. Dat moet nooit veranderen, want YoungCapital is er voor jongeren en werk, en loopt daarin graag voorop.”

www.youngcapital.nl
www.herc.agency
www.weareace.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.