Marketing Report
Hivestack lanceert onderzoeksdivisie nieuws

Hivestack lanceert onderzoeksdivisie

Hivestack komt met een eigen onderzoeksdivisie. Hiervoor is P. Anandan aangetrokken, hij was eerder managing Director van Microsoft Research. Deze divisie richt zich op het onderzoeken van instore, programmatische media-activatie in de metaverse.

Grote retailers ontwikkelen steeds meer digitale winkels die lijken op hun fysieke winkels. In deze winkels kunnen klanten met een VR-headset virtueel in de winkel rondlopen met hun eigen avatar. Dit wordt de nieuwe stap in het online winkelen. Marketeers kunnen contact leggen met deze klanten, wat voor meer interactie zorgt. Dit zal gebeuren met virtuele muren in de winkel, virtuele digitale schappen en virtuele audioreclame. Uit eerste onderzoek blijkt dat de betrokkenheid van consumenten de huidige online ervaringen veel groter zal zijn.

Andreas Soupliotis, oprichter en CEO van Hivestack: “Onze onderzoeksdivisie is er om te kijken of en hoe adverteren in een online omgeving mogelijk is. Daarin kan al veel, maar er zijn nog een paar hobbels te nemenn. We willen daarvoor de benodigde techniek ontwikkelen om DOOH tot een succes te maken.”

DOOH is al in gebruik. Hiermee kunnen bedrijven met cryptovaluta advertenties kopen. In Japan is LIVE BOARD al begonnen om outdoor advertentierechten te verkopen als NFT.

P. Anandan: “Deze nieuwe richting van avatar-gebaseerde vraagt om technologische, product- en technische oplossingen zodat marketeers kunnen profiteren van deze reclame. Maar daarvoor is het nodig om met oplossingen te komen, bijvoorbeeld voor de vraag hoe men de avataridentiteit vertaalt naar de werkelijke wereld? Hoe meten marketeers de doeltreffendheid van deze reclame? En hoe moeten gedragingen in de fysieke wereld media-activatie in de metaverse aansturen?

Kevin McDonald, CEO van Kinetic Canada: “De retail metaverse opent een realiteit voor consumenten die de beleving van fysiek winkelen combineert met het gemak van online winkelen. Het verschil tussen echt en virtueel verdwijnt steeds meer. Daarom willen wij dit verder onderzoeken.”

www.hivestack.com

www.kineticww.com

Abonneer je op onze nieuwsbrief