[MarketResponse] Hoe blijf je klantvriendelijk in een krappe arbeidsmarkt?
Het is bijna zover: op 11 mei weten we wie de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland zijn. De bekendmaking gebeurt tijdens een inspiratiesessie in samenwerking met het Platform voor Klantgericht Ondernemen. Benieuwd wie dit jaar nog in de race zijn voor het meest Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland?
Klantvriendelijkheid begint bij je medewerkers. Maar hoe blijf je klantvriendelijk in de huidige krappe arbeidsmarkt? Wat is de juiste mix van technologie en talent? Tijdens de inspiratiesessie op donderdagmiddag 11 mei in Utrecht onthult MarketResponse de succesformule voor prijswinnende klantvriendelijkheid: HX=EX+CX. Onderzoekers én prijswinnaars leggen uit waar je – juist nu – het verschil kunt maken. Weten hoe deze formule werkt? Schrijf je nu in!
Wij houden interviews met de genomineerden. De klikbare namen in dit overzicht leiden naar de desbetreffende interviews. Is jouw bedrijf genomineerd en heb je ook interesse in een interview? Mail dan naar info@marketingreport.nl
Genomineerd
Automotive
Audi
BMW
Mercedes
Bank
Triodos Bank
Energie
Energiedirect.nl
ENGIE
Essent
Greenchoice
Vattenfall
Goede doel
CliniClowns
Diabetesfonds
Dierenbescherming
KiKa
Leisure
Diergaarde Blijdorp
Efteling
Madurodam
Van der Valk
Openbaar vervoer
Connexxion
HTM
Keolis
Retail
bol.com
Welkoop
Supermarkt
Albert Heijn
Jan Linders
Makro
Picnic
Poiesz
Telecom
Vodafone
Verzekeraar
DELA
Menzis
Univé
ZLM
Grootste onafhankelijke onderzoek
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Jaarlijks haalt MarketResponse ruim 50.000 beoordelingen op voor bedrijven in 10 branches.
De verkiezing geeft sinds 2007 een actueel en accuraat beeld van de stand van de klantvriendelijkheid in Nederland. Bovendien zie je hoe deze klantvriendelijkheid zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 16 jaar. Het onderzoek is een mooie algemene graadmeter en geeft onderzochte bedrijven houvast als benchmark. Hoe doen deze het in vergelijking met branchegenoten, waar valt nog winst te behalen?
Gepubliceerd door: Saskia van Weert