Marketing Report
Huawei China start campagne voor open en verbonden technologie

Huawei China start campagne voor open en verbonden technologie

Het Chinese Huawei is gestart met een nieuwe campagne onder de naam True Stories. Daarin wil Huawei een open en verbonden benadering van technologie bepleiten. Op een nieuwe website laat het bedrijf zien dat het dankzij allerlei idealistische technologische projecten een positieve invloed op de wereld heeft.

Huawei is de afgelopen periode minder positief in het nieuws als Chinees bedrijf door mogelijke spionage-activiteiten die van Chinese regering afkomstig zou zijn. De campagne lijkt daar een reactie op.

De website noemt zes vooruitstrevende initiatieven die het bedrijf onlangs heeft ontplooid. In een film wordt getoond hoe deze de maatschappij ten goede komen en hoe omarming van technologie nieuwe mogelijkheden creëert voor mensen van over de hele wereld. Daarnaast kunnen bezoekers van de website ook zelf grasduinen door de initiatieven van Huawei.

Walter Ji, CEO van Huawei Consumer Business Group, West-Europa: "Bij Huawei willen we technologie gebruiken om bruggen te bouwen in plaats van muren. We geloven dat technologie kan en moet worden gebruikt om de wereld een betere plek te maken, ongeacht wie je bent of waar je vandaan komt. We zijn dan ook vastbesloten om dit met behulp van onze geavanceerde smartphones en andere technologie te blijven doen."

In de campagne worden de volgende projecten gepresenteerd:

Dove kinderen inspireren om te leren lezen met StorySign

In samenwerking met de Europese Unie voor Doven, de British Deaf Association, Penguin Books en Aardman Animations creëerde Huawei 'StorySign', een gratis mobiele app die de 32 miljoen dove kinderen over de hele wereld helpt leren lezen door met AI en AR teksten van boeken te vertalen naar gebarentaal. De StorySign-boeken zijn zo populair dat dit jaar nog eens 4 boeken worden toegevoegd aan de app, die zijn vertaald naar in totaal 13 gebarentalen uit West-Europa en Australië. Aan de Nederlandse bibliotheek zijn recent Dappere Max en Dribbel naar de bieb toegevoegd en volgen later dit jaar nog twee titels. StorySign werd dit jaar bekroond met zeven Cannes Lions Awards, waarvan vier gouden prijzen.

Het regenwoud beschermen met AI

Huawei ontwikkelde samen met non-profitorganisatie Rainforest Connect 'luister-technologie’ om illegale houtkap in Zuid-Amerika te detecteren en bedreigde diersoorten, zoals de spinaap, te beschermen. In regenwouden werden Huawei smartphones geplaatst die de omgeving constant controleren op verdachte geluiden, zoals die van kettingzagen of vrachtwagens. Doordat er in de bossen veel ruis is van bijvoorbeeld dieren en ritselende bladeren, kunnen mensen deze geluiden echter niet zelf ontwaren. Daarom ontwikkelde Huawei toepassing die met behulp van AI en big data automatisch verdachte omstandigheden detecteert en vervolgens rangers waarschuwt.

Hoe blinden emoties kunnen ‘zien’

In samenwerking met de Polish Blind Association en de blindengemeenschap creëerde Huawei ‘Facing Emotions’, een app die de camera en AI van Huawei gebruikt om emoties te herkennen. Blinden en slechtzienden kunnen hun smartphone gebruiken om de ogen, neus en mond van de persoon met wie ze spreken te analyseren, en vervolgens krijgen ze via geluiden door welke emoties hun gesprekspartner toont.

Kinderen verbinden met beter onderwijs

In Nigeria gaan meer dan 10 miljoen kinderen tussen de 5 en 14 jaar niet naar school. Omdat Huawei vindt dat een betere toekomst begint bij onderwijs, richtte het ‘RuralStar’ op, een mobiel netwerk met zuinige zendmasten en vereenvoudigde seinhuizen. Hiermee kunnen afgelegen dorpen worden aangesloten op het internet en krijgen kinderen vaak voor het eerst toegang tot educatie.

Track AI: Smartphones gebruiken om ziekte te bestrijden

In samenwerking met DIVE Medical heeft Huawei Track AI ontwikkeld: software die de ogen van kinderen monitort en een visuele beperkingen detecteert die naar schatting wereldwijd 19 miljoen kinderen treffen.

www.huaweitruestories.com

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief