Marketing Report
ING vertaalt YouTubekanaal door naar event: ING Only Football Fandag

ING vertaalt YouTubekanaal door naar event: ING Only Football Fandag

ING organiseerde in het Amsterdamse Olympisch Stadion de ING Only Football Fandag, waarbij meer dan 700 kinderen aanwezig waren. De Fandag is prominent onderdeel van de sponsorcampagne van ING om jongeren te inspireren te gaan voetballen. Door crossmediale inzet, wist ING een eigen YouTubekanaal op te zetten met ruim 126.000 abonnees. De populariteit van het kanaal zorgde voor een drukbezochte Fandag.

Medio 2016 startte ING het YouTubekanaal ING Only Football, om zo jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal. ING biedt met dit kanaal content aan, bestaande uit onder meer tutorials over voetbaltricks en -tips, video's omtrent de wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen. Doel van het kanaal is kinderen te inspireren in beweging te komen.

Steven Sedee, manager sportsponsoring van ING Nederland: “Met een totaal aantal van 21 miljoen views is ons YouTubekanaal ING Only Football zeer populair en weten we jongeren goed te bereiken. De combinatie van speciale en unieke content, nieuwe media en influencers is daarin ontzettend belangrijk geweest. Om uiteindelijk zoveel kinderen samen met de influencers op de Fandag te zien bewegen, is voor ons een absoluut hoogtepunt”.

De ING Only Football Fandag is een doorvertaling van het online kanaal naar een fysiek evenement. Kinderen tussen de acht en veertien jaar oud konden alles wat er wekelijks te zien is op ING Only Football live beleven op de Fandag. Zo konden de kinderen onder andere voetbalskillgames spelen tegen Donny van de Beek, kon er gegamed worden tegen Fifalosophy en was het mogelijk om in een pannakooi te voetballen tegen Touzani. Ook waren er een aantal internationals aanwezig. 

www.ing.nl


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief