Illustratoren tekenen voor War Child-campagne #getekendvoorhetleven

Illustratoren tekenen voor War Child-campagne #getekendvoorhetleven

24-05-2019 10:45:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1724 | Tags:

Vijf illustratoren van kinderboeken hebben hun medewerking verleend aan de nieuwste campagne van War Child: #getekendvoorhetleven. Thé Tjong Khing, Marije Tolman, Brian Elstak, Juliette de Wit en Sylvia Weve maakten tekeningen over hoe kinderen zich voelen in oorlog. War Child zet de tekeningen vanaf deze week in om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen voor psychosociale steun aan kinderen in oorlog.

Marije Tolman: “De boeken die ik illustreer vormen altijd een verhaal, waarin de lezers kunnen verdwijnen, maar ook in kunnen dromen. Het idee dat kinderen die getraumatiseerd zijn door oorlog dit niet zomaar kunnen vind ik een vreselijke gedachte. Ik hoop dat mijn illustratie aanzet tot actie en het besef dat elk kind het recht heeft om te dromen.”

Nieuwsgierig

Afgelopen maandag trapten tv-maker Danny Ghosen en presentator Niels Oosthoek de campagne af in Amsterdam. Tijdens een guerrillastunt verspreidden zij de illustraties door de binnenstad. Voorbijgangers zagen de illustraties zowel terug in krijtsjablonen (1,25x1,25 meter), projecties (10x10 meter) als op posters die waren wildgeplakt (3x3 meter). In Eindhoven en Utrecht deden acteur Frank Lammers en radio-dj Michiel Veenstra hetzelfde.

Tijdens de campagne staat de hashtag #getekendvoorhetleven centraal, War Child maakt zich niet als afzender bekend. Hiermee wil de organisatie de nieuwsgierigheid van voorbijgangers wekken. De illustratoren werken allemaal belangeloos mee aan deze campagne.

Internationale ministeriele top

De campagne #getekendvoorhetleven loopt tot 8 oktober 2019. Op die dag vindt er in Amsterdam een grote internationale ministeriële top plaats over geestelijke gezondheid en psychosociale zorg in crisissituaties als oorlog. Daar zal War Child de handtekeningen overhandigen aan minister Kaag (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking). Aan de campagne werken onder meer tv-maker Danny Ghosen, acteur Frank Lammers en radio-dj Michiel Veenstra mee.

[Illustratie: Thé Tjong Khing]

www.warchild.nl







Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.