Marketing Report
Initiative maakt vervolgcampagne NS International met Douwe Bob

Initiative maakt vervolgcampagne NS International met Douwe Bob

In de trein terugdenken aan alles wat je in een stad beleefd hebt, terwijl veranderende landschappen aan je voorbijtrekken, spreekt bij ons allemaal tot de verbeelding. In de campagne, genaamd Retour, van NS International word je door muzikant en songwriter Douwe Bob meegenomen op een bruisende reis.

Tijdens de minutenlang durende film kruip je in het hoofd van Douwe Bob die tijdens de terugreis in de trein terugblikt op zijn ervaringen in de Duitse hoofdstad. Je wordt aan de hand van zijn herinneringen meegenomen naar zijn culturele, culinaire en fashion hotspots in Berlijn. De film benadrukt het belang van het op een comfortabele manier nagenieten in de trein op de weg terug en de essentie dat dit nagenieten het reisgevoel verlengd.

Douwe Bob

De keuze om Douwe Bob een hoofdrol te geven is tot stand gekomen door zijn karakter. Het snijvlak van rauw, sexy, romantisch en een tikje duister dat Douwe Bob definieert matcht met het gevoel dat Berlijn uitstraalt. Daarnaast reist Douwe Bob zelf regelmatig met de trein. Hij komt dan ook geloofwaardig over als treinreiziger.

Leonie Richardson, Client Lead bij Initiative: “Het Retourconcept draait erom dat we de kijker meenemen tijdens de reis terug. Hier ziet hij sferische beelden van de herinneringen van één van de NS Internationalbestemmingen. Dit nagenieten accentueert dat de trein een wezenlijk onderdeel is van je reis.”

José Hofman, communicatiemanager bij NS International: “In de eerste film binnen het Retourconcept gingen we naar Parijs met Susan Smit. Nu dus naar Berlijn met Douwe Bob. De Retourfilms bieden ons de mogelijkheid om het comfort en de ontspanning van de treinreis te laten zien, in combinatie met inspiratie over de bestemming.”

Samenwerking Sanoma & Adfactor 

Naast de video is er ook een samenwerking met Sanoma en Adfactor opgezet, waarbij de betreffende steden worden uitgelicht in uitgebreide redactionele artikelen. Deze strategie bleek goed te werken bij Parijs en is hierom opnieuw gekozen voor Berlijn. Ook zijn er cutdowns van de hoofdfilm gemaakt op de thema’s: culinair, cultureel en shoppen. Deze worden gericht ingezet over de verschillende blogs en platformen voor een nog krachtiger impact.

Credits:

NS International: José Hofman, Melanie Baas, Esther Tersteeg, Kees-Jan van der Weijden | Bureau: Initiative | Creatie: Chris Römer, Joey Hullegie, Arthur Schotsborg | Agency producer: Judi Stierman | Productiemaatschappij: Dare Creative | Executive producer: Miriam Rapon | Regisseur: Bas Verwoerd | Producer: Robin Mak | DOP: Max Maloney | Edit: Gabriel Bauer | Grading: The Lodge | Audiopostproductie: Earforce | Music compositioning: Earforce

www.nsinternational.nl
www.initiative.nl
www.sanoma.nl
www.adfactor.nl


Meld je hier aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief