[Interview] Arno de Jong over digitalisering bij de Nederlandse Loterij, legalisering van online kansspelen en meer

[Interview] Arno de Jong over digitalisering bij de Nederlandse Loterij, legalisering van online kansspelen en meer

23-11-2020 10:53:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 4900 | Tags:

Arno de Jong is CMO bij de Nederlandse Loterij, waar onder meer de Staatsloterij onder valt. Hij stond vorig jaar in de top tien van DeMarketing100. Bij Marketing Report Radio spraken we hem over de toetreding tot de markt van digitale kansspelen en meer.

“Je ziet bij ons dat digitalisering voor een enorme groei heeft geleid. We bereiden ons nu volop voor op 2021, als de markt voor online gaming op 1 september opengaat, sportwedstrijden enzovoort.  Er is een makkelijk bereikbaar illegaal aanbod op internet en wij houden ons aan alle regels, zoals die rond kansspelbelasting. Wij zijn dus  een groot voorstander van de legalisering van deze markt en kijken er erg naar uit. Poker gaan we niet doen, dat vinden we een brug te ver, maar op de andere segmenten gaan we hard inzetten.”

Arno de Jong vertelt over de kansen voor marketeers als de markt opengaat en hoe het speelveld er na een tijdje uit zal zien. 

Luister dit boeiende interview hier:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business


www.logitech.com

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie