Marketing Report
[Interview] Bibianne Roetert (Tony's Chocolonely): Fans vertellen graag over een beweging waar zij zich onderdeel van voelen interview

[Interview] Bibianne Roetert (Tony's Chocolonely): Fans vertellen graag over een beweging waar zij zich onderdeel van voelen

In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Bibianne Roetert, marketingmanager Nederland bij Tony's Chocolonely.

Wat voor jaar was 2021 voor Tony's Chocolonely?

Het was het jaar waarin we andere chocoladeproducenten uitdaagden om onze manier van samenwerken te kopiëren met de campagne de Sweet Solution voor ’n bittere realiteit.

Wat valt er op gebied van digitalisering voor marketeers te doen in 2022?

De rol van online aanbieders, in welke vorm dan ook, wordt steeds serieuzer en doet niet meer onder voor de rol van offline verkopers. Desondanks denken we als organisatie soms nog onbewust in offline-first.

Als marketeers zullen we ook in 2022 ons best moeten blijven doen om online op de gedeelde eerste plaats te zetten door de online uitrol van campagnes en productlanceringen zo normaal te maken als dat is voor offline.

Hoe kijk jij naar de ontwikkeling van influencermarketing?

Betaalde influencermarketing zie ik als een mediakanaal dat je kunt inkopen of niet, het begint vergelijkbaar te worden met inzet van banners of televisie. Bij Tony’s Chocolonely heb ik geleerd dat fans graag vertellen over een beweging waar zij zich onderdeel van voelen. Of dit nu bekende of onbekende fans zijn. Het maken van fans staat wat mij betreft los van influencermarketing. Ik hoop dat steeds meer merken de waarde inzien van het maken van fans omdat dit leuker is voor het merk, en voor de consument.

Waarmee kunnen media-exploitanten jou in 2022 blij maken?

Door mee te denken hoe we het betreffende mediakanaal een creatieve rol kunnen laten spelen in het overbrengen van de boodschap. Een goed voorbeeld hiervan vind ik de outdoors van Oatly, die zich heel bewust zijn van hun plaats en de mindset van de consument op die betreffende plaats.

Wat ga je aan de bureaus waarmee je werkt in 2022 vragen wat je nog niet eerder hebt gedaan?

Bij Tony’s werken we voor het grootste deel met ons inhouse creatieve team. De bureaus waar we mee werken vragen we om ons team te versterken met hun expertise en eerlijkheid. Daarom blijven we hen vragen naar hun eerlijke en onderbouwde advies.

Wat zou elke marketeer in Nederland in 2022 moeten leren?

Waar hun product vandaan komt en of het product nu gemaakt wordt op een manier die in 2050 nog steeds waarde kan toevoegen. Het bouwen van een merk dat neutraal of zelfs positief bijdraagt aan de toekomst van haar eigen productieketen is beter voor consumenten, voor klanten, voor het merk, en voor jou als marketeer.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws is dat inmiddels 22 procent van de chocoladerepen in Nederland gemaakt worden volgens de 5 inkoopprincipes van Tony’s, die wij de Open Chain noemen. In 2022 gaan we er wederom alles aan doen om dit percentage uit te breiden en 100 procent slaafvrije chocolade de norm te maken in Nederland.

www.tonyschocolonely.com


Lees ook:

[Interview] Casper Mooyman (Domino's): Door bureaus word ik graag verrast met innovatieve en gedurfde ideeën voor ons merk

[Interview] Ingrid Timmer (Storytel): Maak de consument duidelijk waar je merk voor staat

[Interview] Pieter Kop (DAS): Ook voor juridische dienstverlening geldt dat toegang belangrijker is dan bezit

[Interview] Ruurd Neurink: Porsche omarmt met groot succes elektrificatie - niet de laatste keer dat wij de grenzen opzoeken

[Interview] Jorieke de Vries (Lidl): Ik zou niet snel een stand alone influencer-campagne optuigen

 

Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

Marketing100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief