Marketing Report
[Interview] Bouke Lukkien: Lukkien maakt content die we toespitsen op land en kijker tv

[Interview] Bouke Lukkien: Lukkien maakt content die we toespitsen op land en kijker

Bouke Lukkien is CEO van Lukkien, het creatieve productiehuis uit Ede dat allerlei vormen van content maakt. Van tv-commercials tot augmented reality en van CGI-uitingen tot apps. Bij Nederlands MediaNetwerkTV vertelt hij over zijn bedrijf en hoe ze content maken die geschikt is voor verschillende markten.

Bouke Lukkien: “We werken zowel rechtstreeks voor klanten als voor bureaus, waarbij we ook een grote toename zien. We maken veel voor merken rondom Philips, zoals Philips Personal Health, zelf maar ook Signify. Voor hen produceren we wat zij foundational assets noemen, dus is alle content die wij wereldwijd gebruiken voor hun online retailers. We gaan van ad hoc-werken naar structureel werken, ook internationaal.”

“Een jaar of vijf geleden hoorden we dat de helft van de content die we maakten, helemaal niet gebruikt werd in andere landen. Dat zat bloed, zweet en tranen in, dus dat vonden we zonde. De content bleek teveel een compromis te zijn. Er werd bijvoorbeeld één uiting gemaakt voor het Midden- en Verre Oosten. Inmiddels zijn we veel meer aan het personificeren geslagen met bijvoorbeeld een andere cast en styling voor de verschillende landen. Denk aan settings met huizen die lijken op die in China, vanuit Nederland.”

Bouke vertelt onder meer over de veranderde technieken door de jaren heen, het toepassen van Hollywood-technieken in speelfilms, samenwerken met bekende regisseurs en virtual settings.

Kijk dit boeiende interview hier:

Lukkien produceert content sinds 1972. Van hoogwaardige ATL-afbeeldingen en films tot sociale verhalen en merkfilms. Ongeacht de bron, ongeacht de benodigde output ... we kunnen het maken. Onze omvang en ervaring maken ons de ideale partner voor grootschalige e-commerce en productie van sociale activa in fotografie, film en CGI. Wat is jouw uitdaging? Kom maar op!

    www.lukkien.com

Lees ook:

Lukkien produceert Jumbo’s Ongelofelijk Oranje Minuutjes voor Ad Alliance
Lukkien ontwikkelt websites Sportfondsen Nederland
Lukkien produceert Gezonde Generatie content voor 2Basics
Lukkien maakt introductiecampagne van Gazelle No. 1
Lukkien bouwt Amsterdam Bike City Platform
Lukkien produceert eerste tv-commercieal Fijn Wonen voor Junction
Cheil & Lukkien produceren Live Commerce voor Samsung

 

Stefan Havik is Chief Data Officer van DPG Media. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over de overname van Sanoma en over de plannen van het bedrijf in de strijd tegen de grote techreuzen... Kijk dit interview hier
Aldo Breed
is oprichter van Kiesjefolders.nl, de dienst die begon als service voor mensen om online aan te geven welke papieren folders ze thuis willen krijgen via de post. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij hoe zijn bedrijf de afgelopen tijd een transformatie heeft ondergaan... Kijk dit interview hier
Michiel Haverlag
is Innovation Director bij BrandBase en Jungle Cup. Zijn bedrijf richt zich op het ontwikkelen van spaarprogramma’s die aankopen stimuleren. Dat doen ze in twintig markten. In coronatijd is ook het zelf bedenken van producten aan het portfolio toegevoegdf... Kijk dit interview hier
Karin van Geelen
is Managing Director Benelux van pr-bureau Clarity. Ze begon als zelfstandig ondernemer met Yellow Communications, dat op is gegaan in Clarity, een internationaal bureau voor geïntegreerde communicatie... Kijk dit interview hier

Rogier Bruggeman
is directeur van ZIGT, het onafhankelijke media- en performancebureau dat klanten in de Benelux helpt om hun groeidoelstellingen te realiseren. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over de voordelen van onafhankelijk zijn... Kijk dit interview hier
Marjolein Lubberman
is CEO van Asmodee Netherlands, dat bordspellen zoals Pokémon en Ticket to Ride op de markt brengt. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over tabletop gaming en de populariteit ervan, die alleen maar is toegenomen tijdens de coronacrisis... Kijk dit interview hier
Thijs Jaski
is Managing Partner bij Yune, het contentmarketingbureau waar wetenschap en creativiteit samensmelten tot eersteklas verhalen. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over het maken van journalistiek gedreven content voor klanten op basis van onderzoeken naar onder meer gedrag... Kijk dit interview hier
Thomas Wolters
is Managing Director van Elevator, onderdeel van MakerStreet. Elevator helpt bedrijven via data en marketing om betere, meetbare resultaten te krijgen. Bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt Thomas over hoe zijn bedrijf dat doet en hoe hij tegen marketing aankijkt... Kijk dit interview hier

Nederlands MediaNetwerk TV is powered by Quadia

Wij zijn een kleurrijke mix van bevlogen videomakers, producers, editors, developers en webcast operators. Met meer dan 15 jaar ervaring, een passie voor interactieve (live) content én slimme video technologie, produceren wij content en ontzorgen wij brands en bureau’s met maar één doel; creativiteit met maximaal resultaat.

In de digitale wereld kan videocontent niet zonder technologie en technologie niet zonder goede content is onze overtuiging. Alleen de combinatie met een forse dosis creativiteit zorgt voor vuurwerk.

www.quadia.com
www.nederlandsmedianetwerk.tv

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief