Marketing Report
[Interview] Britt Hogenhuis (&.agency): 2022 is het jaar van data, data en nog eens data interview

[Interview] Britt Hogenhuis (&.agency): 2022 is het jaar van data, data en nog eens data

In aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Britt Hogenhuis, mede-oprichter van &.agency

Kun jij &.agency introduceren?

&.agency is een data-driven storytelling agency die middels branded content, influencer marketing, pr en media advertising een sterke holistische approach heeft.  

Wat kan &.agency dat andere bureaus niet kunnen?

Dit ligt bij ons in de combinatie van media en communicatie strategie, conceptcreatie, project uitvoering en data. Binnen ons bureau hebben wij een breed scala aan talent, waardoor we strategische out of the box concepten bedenken en doorvertalen in de effectieve mediamix met paid media, influencers, owned media, en pr. Het projectmanagementteam voert de projecten tot in detail uit en vervolgens zorgt ons data en insights team ervoor dat het effect van de campagne volledig wordt doorgemeten. Van de influencer, pr tot aan de media inzet.

Wat willen klanten van &.agency dat ze vóór corona nog niet wilden?

Een holistische aanpak op het gebied van campagnes, waarvan het effect volledig doorgemeten kan worden. We focussen ons steeds meer op always-on lagen en concepten waar zowel influencers, pr, events, paid media en owned social media in meegenomen worden.

Wat gaat digitalisering met jullie operatie doen in 2022? 

Data, data en nog eens data. Dit zie je ook terug in het selecteren en vinden van de juiste personalities voor de campagnes en de uitgebreide manier van reporting. Iets wat veel adverteerders niet gewend zijn van een agency met een holistische approach. 

Maakt Google advertising kapot?

Google heeft een framework neergezet waar de gehele digital marketing industrie door is veranderd. Het behalen van resultaten door middel van marketing inzet is mede door Google ontstaan, echter moeten we niet uit het oog verliezen dat we met zowel performance marketing als merk campagnes een verhaal aan het vertellen zijn. Met een goed verhaal, toegepast op jouw verschillende doelgroepen met de juiste personen, zorgen voor een effectieve campagne. Zowel op performance als op merkdoelstellingen.

Hoe ga je in 2022 als bureau de oorlog winnen?

De manier waarop wij ons verhaal blijven vertellen en laten zien hoe wij onze holistische aanpak voor zowel always-on digital marketing als campagnes in de praktijk ontwikkelen, is iets wat steeds meer adverteerders aanspreekt. Naast onze jarenlange kennis van de markt maken wij jouw verhaal waar en door middel van onze reporting maken we dit heel inzichtelijk. Onze focus ligt op het servicen van onze vaste klantenbase en het uitbouwen van onze business met merken die samen met ons hun verhaal krachtig op een authentieke manier willen vertellen via influencers, pr, events, branded content, social en paid media.

Is er sprake van een creativiteitscrisis in de marketing industrie?

Na een crisis zoals we deze hebben gekend, komen we in een tijd waarin creativiteit weer gaat opbloeien. De samenleving gaat weer open, we worden op nieuwe manieren geïnspireerd en uitgedaagd. Ik kijk ernaar uit om te zien welke campagnes er in 2022 worden gecreëerd.

Waarom zou het beste talent bij jouw bureau komen werken?

Our team is our biggest asset. Wij zijn een snelgroeiend bureau en voor talent zijn er op dit moment mooie kansen om mee te groeien. Daarnaast hebben we een sterk teamgevoel en is de sfeer onderling erg goed. 

Hoe gaat advertising in de metaverse eruit zien?

Wij zijn heel benieuwd hoe de metaverse zich gaat ontwikkelen en op welke manier het interessant gaat worden voor de massa. In het begin zal advertising in de metaverse voornamelijk worden ingezet om niche doelgroepen te bereiken of een hype rondom je merk te creëren. We kunnen het wellicht zien uitgroeien tot winkels in de metaverse, echte banners, branded events tot kunstvormen binnen de metaverse samen met creators. We kijken uit naar de eindeloze mogelijkheden.

Wat gaat het contentmarketing Jaar 2022 brengen?

Dit jaar gaat het jaar worden dat TikTok niet meer weg te denken is uit strategieën voor merken die zich focussen op Gen-Z en millennials. Het kanaal wordt een vast onderdeel van de mix en heeft een hele andere aanpak. Of je nu influencers, het in wil zetten voor je eigen merk of campagne op het kanaal voert; het vereist een andere denkwijze. TikTok versnelt daarnaast de behoefte aan authentieke en creatieve content, die wordt toegepast op de interesse doelgroepen onder de consument. Wij zien verdubbelingen van positieve brand engagement wanneer dit op de juiste manier wordt toegepast.

Audio zit in de lift. Hoe belangrijk is het dat merken een geluid hebben?

Zowel beeld als audio representeert het gevoel dat je met je merk wilt uitstralen en het is essentieel dat de audio die je gebruikt, aansluit op je merkwaarden. Daarnaast kan de audio in je marketing assets wordt gebruikt, de herkenbaarheid van je merk en je marketinguitingen bevorderen.

Moeten marketeers in 2022 meer investeren branding?

Onderdeel worden van de belevingswereld van de consument in een steeds meer online georiënteerde marketingwereld, wordt voor veel merken belangrijker. Onderscheidend zijn en laten zien wat de waarde van jou als merk is op het leven van de consument, doe je door je verhaal te vertellen in merk- en performance uitingen. 

Hoe kijk je naar de pitchcultuur in onze business?

We worden door mooie merken graag uitgedaagd om tot strategische en creatieve ideeën te komen. Echter zitten er veel manuren in pitches, zonder dat je daar altijd iets voor terugkrijgt. Ik zie in de toekomst veel waarde in een strategisch traject aan gaan, op basis van de skillset van een bureau waar de klant naar op zoek is. Zo kom je tot nieuwe inzichten, kennis en wordt het bureau meer onderdeel van het merk. Daarnaast kom je tijdens een traject als deze, erachter of een samenwerking fijn loopt voor beide partijen.

Hoe ziet optimale samenwerking met mediabureaus eruit?

Wij werken graag met mediabureaus samen als een Dentsu en GroupM als specialisten op het gebied van branded content en influencermarketing. Mediabureaus houden op deze manier overzicht en geven advies aan de klant op hun gehele media spend, terwijl wij mediabureaus kunnen ondersteunen op het gebied van creativiteit en het opzetten van een effectieve campagne die volledig wordt doorgemeten.

Wat komt er na purpose marketing?

Wij verwachten dat de consument steeds meer verweven zal gaan worden in de marketing en bedrijfsvoering van bedrijven. Hierin zien wij een belangrijke rol van influencers en key opinion leaders, die als geen ander weten wat er speelt onder hun doelgroep, waar zij naar op zoek zijn en hoe zij kijken naar merken. De toekomst van influencer- en contentmarketing zien wij als volgt, het binden van ambassadeurs aan je merk en deze daadwerkelijk betrekken in je volledige marketing en bedrijfsvoering. Op deze manier creëer je authentieke samenwerkingen die waardevol zijn voor je doelgroep.

Wat moet iedere marketeer begrijpen over branding?

Wij zien in branding vaak naar voren komen dat het merk een verhaal wil vertellen aan de consument en dat het een breed verhaal is voor veel mensen. Wij zien de toekomst echter in scherper jouw verhaal relevant maken voor verschillende doelgroepen en je doelgroep onderdeel maken van jouw verhaal als merk. Zo zie je dat 85 procent van de Gen-Z doelgroep zich niet aangesproken voelt door de advertising die zij voorbij ziet komen. Jouw merkboodschap relevant maken aan de interesses en levens van je beoogde doelgroep wordt nog belangrijker in tijden waar het in de media draait om authenticiteit en creativiteit.

Wat is het laatste nieuws?

Naast &.agency, &.talent en &.format was het tijd om er een groep boven te zetten. De groeiende BV's die gericht zijn op data-driven storytelling, talent management en format development/productie vallen nu onder de &.media group holding. Op deze manier willen wij ons neerzetten als sterke speler in de mediawereld zowel nationaal als internationaal.

www.and-agency.com


Lees ook:

[Interview] Mark Schoones en Ashwin Murl: Purpose is een hygienefactor, geen etalagestuk

[Interview] Budi Gonzalez de Chaves (Cheil): Wij zijn opvallend goed in sponsoring 2.0

[Interview] Maira Evers (Gardeners): Wij kiezen heel bewust onze klanten uit

[Interview] Michel van Velde (iO Utrecht): We gaan een campus ontwikkelen in Utrechtse Hoog Catharijne

[Interview] Django Weisz Blanchetta (SuperHeroes): Sonic branding en sonic design bepalen de emotie

Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

M100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief