Marketing Report
[Interview] Daniël Verhagen (Happy Horizon): we willen klanten helpen met het realiseren van hun stip op de horizon interview

[Interview] Daniël Verhagen (Happy Horizon): we willen klanten helpen met het realiseren van hun stip op de horizon

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Daniël Verhagen, CCO bij Happy Horizon.

Kun jij Happy Horizon introduceren?

Jazeker! Happy Horizon is een full service creative digital agency, die organisaties helpt bij het formuleren en realiseren van hun stip op de horizon. Waar die stip op digitaal of marketing-vlak dan ook ligt. Door middel van hubs in Eindhoven, Amsterdam, Utrecht, Tilburg, Den Haag, Apeldoorn en Arnhem, ontzorgen we klanten volledig op de volgende disciplines: strategy & innovation, data & automation, online marketing, development & technology en branding, content & pr. Tevens hebben we een aantal branchespecifieke teams voor onder andere e-commerce, non-profit, B2B, healthcare, government en education. We zijn een creative digital agency van ruim 600 specialisten en winnen veel awards met ons werk. Van Cross Media Awards tot SAN Accenten en van top posities in de FONK100 en Emerce100 tot een Effie die we afgelopen week wonnen

In oktober heeft Happy Horizon elf bureaus geïntegreerd, een hubstrategie gelanceerd, een nieuwe positionering én een rebranding gedaan. Dat is nogal wat… Vertel alles!

We zijn al jaren bezig met het bouwen van onze groep. Walter van de Wege, onze CEO, startte deze reis zo’n tien jaar geleden met de oprichting van activatiebureau Happy Cactus. Het was zijn doel om een groep van bureaus te bouwen die onze klanten volledig kan ontzorgen rond digitalmarketingvraagstukken. Door middel van diverse overnames, start-ups en het autonoom laten groeien van onze bureaus, zijn we uitgegroeid tot onze huidige omvang. Waarbij we recent dus een flinke stap hebben gezet in onze groeifase. Het doel is om de verschillende bureaus steeds meer te integreren en onder één merknaam naar buiten te treden. Op 20 oktober vierden we daarom onze eerste mijlpaal in dit proces; elf bureaus die al langere tijd onderdeel waren van onze groep, gaan nu verder onder de naam Happy Horizon. Met een nieuwe uitstraling, positionering en uitbreiding van onze dienstverlening, gaan we actiever de markt benaderen met dat merk. Zie het als een nieuw jasje, voor dezelfde enthousiaste club. Zo gaan onze klantenteams nu nog intensiever samenwerken onder dezelfde vlag.

In de afgelopen maanden zijn daarnaast onze eerste twee hub-kantoren geopend. In Eindhoven en Amsterdam zijn onze verschillende bureaus verhuisd naar één locatie, om daar de synergie verder op te zoeken. Ook in de andere steden zoeken we de komende jaren naar kantoren om onze bureaus binnen die regio te verzamelen. Dit alles met het oog op onze eigen stip op de horizon: we willen klanten met (internationale) groeiambities in de volle breedte ontzorgen als creative digital agency en ze helpen met het realiseren van hun stip op de horizon en die steeds weer een stukje verder zetten. 

Wat kan Happy Horizon dat andere bureaugroepen niet kunnen?

Waar we heel sterk in zijn is het bedenken en toepassen van slimme, creatieve en innovatieve oplossingen voor onze klanten waarmee we ook direct resultaat boeken. Dit heeft al meerdere malen tot (internationale) award winning cases geleid. We bieden alle facetten van digital marketing en communicatie aan. Van strategie tot online marketing en van pr tot webdevelopment. Hiermee kunnen we onze klanten volledig ontzorgen vanuit elke hub, ontstaat er synergie tussen al onze specialisten en zijn we een one-stop-shop voor onze klanten. Door onze opdrachtgevers wordt het als zeer prettig ervaren dat we werken met één aanspreekpunt voor al onze oplossingen. En ondanks onze omvang, ervaren onze opdrachtgevers bij ons een heel persoonlijke en menselijke cultuur. We gaan zowel met onze medewerkers als met onze klanten om als een soort familie. Tegelijkertijd werken we dag in dag uit keihard aan de groeiambities van onze klanten en aan die van onze medewerkers. Wij omschrijven deze cultuur als een warme familie met topsportmentaliteit.

Veel van onze opdrachtgevers herkennen zich daar in, omdat een stukje menselijkheid in de samenwerking aan het einde van de dag ook hetgeen is wat je werk leuk maakt. Daarbij zorgt onze hub-strategie er aan de ene kant voor dat we altijd dichtbij onze klanten staan. Aan de andere kant zijn we daarmee ook een aantrekkelijke werkgever voor talenten uit de regio’s rond onze hubs en kunnen we daarmee de groei en kwaliteit van onze dienstverlening waarborgen.

Welke mogelijkheden komen er in 2023 op gebied van data?

De mogelijkheden rond data zijn en blijven ook in 2023 enorm divers. Onze opdrachtgevers zien data vaak als een zeer complex onderwerp, omdat ze niet weten waar ze moeten beginnen en hoe ze al die mogelijkheden met elkaar moeten verbinden. Wij spelen daar nu op in door data-consultants bij onze klanten aan tafel te zetten. Zij hebben brede ervaring op dit vlak en kunnen de behoeften en uitdagingen van de klant op tafel krijgen. We helpen de klant te prioriteren en vervolgens helpen we ze operationeel bij het zetten van de juiste stappen. 

Kortom: data-vraagstukken versimpelen en onze klant helpen met concrete verbeterpunten. Daar liggen ook volgend jaar kansen voor zowel onze klanten als voor ons.

Wordt het al wat met de metaverse? Ik bedoel: vragen klanten ernaar, doen ze projecten?

De metaverse was een hot topic in 2022. We volgen alle digitale ontwikkelingen op de voet en zo ook de grootse aankondiging van Zuckerberg. Wij hebben diverse kennis- en inspiratiesessies rond dit thema georganiseerd. Vooral om de vraag ‘Wat is de Metaverse?’ te beantwoorden en mogelijke toekomstige toepasbaarheid te bespreken. Tot nu toe zien we nauwelijks concrete stappen of projecten van onze klanten rond dit thema. Wel zien we steeds meer metafysische toepassingen; de digitale en werkelijke wereld komen steeds dichter tot elkaar en gaan steeds meer in elkaar over. Denk aan AR en VR projecten. Maar een hele Metaverse, zoals Zuckerberg het voor ogen heeft, zien we voorlopig nog geen vlucht nemen.

Waarom zou het beste talent bij Happy Horizon komen werken?

Onze organisatie werkt op basis van een talentgedreven-gedachtegoed. Dat wil zeggen; iedereen heeft zijn eigen verhaal, eigen talent en eigen ambities. Het zijn eigenschappen die jou, jou maken. We omarmen die eigenschappen, zetten ze in en laten ze groeien. Een loopbaan bij Happy Horizon betekent gericht werken aan je toekomst. Samen met je collega’s. Zoals we de stip op de horizon plaatsen voor onze klanten, doen we dat ook voor onze medewerkers als het gaat om hun carrièrepad. Waarbij we de reis net zo leuk proberen te maken als de bestemming. Daarnaast bieden we met onze brede dienstverlening een enorm inspirerende en inhoudelijk leerzame omgeving aan voor onze medewerkers. Enkele voorbeelden: een online marketeer leert alles over positioneringsvraagstukken. En een developer kan direct schakelen met een SEO-specialist. Alle disciplines zijn aanwezig in onze hubs. We werken allemaal onder het motto groot worden door klein te blijven. Dát is Happy Horizon. Samen vieren we successen en leren we van teleurstellingen. Maar we hebben vooral heel veel lol in wat we doen. Omdat we een gedeelde passie hebben voor ons vak.

Wat is het laatste nieuws?

Met alle ontwikkelingen die we achter de rug hebben, zitten we behoorlijk op een rijdende trein die volop doordendert. Dat is ontzettend tof, maar soms ook uitdagend. En omdat we het ook voor onszelf belangrijk vinden om af en toe even stil te staan bij wat we doen en graag even uitzoomen, lassen we op 29 november een adempauze in met onze klanten. We organiseren die dag een tof evenement in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Tijdens WhatsNext blikken we vooruit op verschillende (digitale) trends en ontwikkelingen en is er ook veel ruimte voor inspiratie, ontspanning en een lach. Ook voor onszelf grijpen we dit moment aan om onze recente ontwikkelingen te vieren. Om vervolgens weer samen met onze klanten met een frisse focus naar de toekomst te kijken. En je kunt daar nog bij zijn, via: www.happyhorizon.com/nl/WhatsNext/

www.happyhorizon.com

Lees ook:

[Interview] Tijmen Mulder (Robot Kittens): Wij kijken met een technologie-bril naar campagnewerk 

[Interview] Michiel Rijshouwer (Persuade): Wij helpen merken een beweging te maken

[Interview] Klaas Engelsma (BrandBase): Wij concentreren ons op trialists en switchers en maken klanten weer loyaal

[Interview] Antoine Houtsma (Joe Public): Ons model stelt creativiteit boven alles

[Interview] Judith Peters (Havas Lemz) over merken meer betekenisvol maken

Abonneer je op onze nieuwsbrief.