Marketing Report
[Interview] Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): We leven in een digitaal Picadilly Circus, maak verbinding! interview

[Interview] Deniz Alkaç (Bruut Amsterdam): We leven in een digitaal Picadilly Circus, maak verbinding!

In aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Deniz Alkaç Managing Director en Executive Producer bij Bruut Amsterdam.

Kun je Bruut Amsterdam introduceren?


Bruut Amsterdam is Nederlands snelst groeiende content- en filmproductiemaatschappij. We helpen toonaangevende bureaus zoals TBWA, Roorda, Dawn en adverteerders zoals Videoland, Charlie Temple en Magioni met het maken van opvallende campagnes: passend voor voor iedere fase, ieder scherm en ieder moment.

Wat ons als team drijft, is om verhalen te vertellen die raken. We zijn ons er als makers van bewust dat je in deze snel veranderende mediawereld met één foto of film geen aandacht meer krijgt. Maar ook dat kwalitatieve content erg kostbaar is. Wij halen daarom alle content, van foto tot en met film en van radiocommercial tot en met banner, uit één slim geïntegreerd productieproces. Zo ontstaat een campagne die overal naadloos past.

Wat kan jouw bureau dat andere bureaus niet kunnen?

Content en films maken die niet alleen creatief toonaangevend zijn, maar óók nog eens aansluiten bij de eisen van een effectieve, moderne campagne. We zorgen met onze slimme aanpak voor dat bureaus en adverteerders zowel in de omvang van de campagne, als in de creativiteit van de campagne geen concessies hoeven te doen. We brengen kwaliteit en kwantiteit samen. We werken daarvoor samen met relevante makers. Die niet alleen de tijdsgeest als geen ander begrijpen, maar ook de media waarop hun werk te zien is.

Moeten marketeers in 2022 meer investeren branding?

Ja, dat geloof ik wel. Ik denk dat de herkenbaarheid die investeren in branding oplevert, in de nabije toekomst zeer welkom is. Ik geloof dat we nu al leven in een digitaal Picadilly Circus: overal zien we snelle, flikkerende advertenties, maar er is weinig dat echt beklijft.

Als straks ook het einde van de welbekende cookie gepasseerd is en de manier van re-targeten zoals we die kennen niet meer kan, moeten we weer échte verbinding maken. Dat doe je door je verhaal af te stemmen aan het umfeld. Maar dan moet je verhaal zelf natuurlijk ook wel raken. Content op brandniveau leent zich hier perfect voor.

Je investeert hiermee in een emotionele band. Die band is zoveel sterker en gaat uiteindelijk ook een stuk langer mee dan een cookie.

www.bruut.amsterdam

Lees ook:

[Interview] Frank Jockin (The Merge): Samenwerken in digitale omgeving is de norm

[Interview] Alain Dujardin: Greenberry bijt zich vast in een complex probleem en realiseert dan de oplossing


[Interview] Cees Faes (Fightclub) over contentmarketing in 2022: een shift van storytelling naar story-doing


[Interview] Bert Hagendoorn: Het belangrijkste is dat je dicht bij de kernkracht van je bureau blijf

[Interview] Erik Kessels (KesselsKramer): Als het niet op een T-shirt werkt, werkt het ook niet in een film van 3 minuten


Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

Marketing100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief