Marketing Report
Mediatic neemt IT-contentmarketingbureau DNA\LTB over

Mediatic neemt IT-contentmarketingbureau DNA\LTB over

Pr- en contentmarketingbureau Mediatic neemt het merk en de klantenportefeuille van IT-contentmarketingbureau DNA\LTB over. DNA\LTB-oprichter Dimphy van Heusden en Mediatic-eigenaar Dennis Mensink werken al jaren met veel enthousiasme en liefde voor het vak samen.

Met de expertise van DNA\LTB breidt Mediatic haar dienstverlening verder uit. Dennis Mensink: “We leren van elkaar en versterken elkaars kennis, ervaring en disciplines, zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”

Synergie

Dimphy en Dennis kwamen zes jaar geleden met elkaar in contact. Tot een fusie of overname kwam het toen nog niet, maar de twee bureaus werkten wel nauw samen.

Dimphy van Heusden: “Op dat moment stond ik op een kruispunt: ga ik zelf verder, wil ik het bureau verkopen of zoek ik er een partner bij? Dennis en ik zijn toen via een bemiddelaar met elkaar in contact gekomen. DNA\LTB had toen nog geen copywriters in dienst en PR deden wij eigenlijk ook niet. We pasten daarom heel goed bij elkaar. Mediatic verzorgde de content en DNA\LTB ondersteunde Mediatic op het gebied van marketing. Die samenwerking was top, want de kwaliteit ging met grote stappen vooruit. Daarnaast was het heel fijn om met Dennis te sparren. Als je onderneemt, en je doet dat alleen, is het fijn om een klankbord te hebben.”

Al die tijd zag Dennis veel potentie in DNA\LTB en kondigt nu met grote vreugde aan dat het merk en de klantenportefeuille, met daarin bedrijven als Oracle, Transfer Solutions, DWG, Skills Meducation en Equinix, onder de vleugels van Mediatic komen. Het label DNA\LTB blijft voorlopig bestaan.

Bedrijfscultuur

De klanten van DNA\LTB die nu onder Mediatic vallen, zullen geen cultuurshock ervaren. Beide bureaus hebben een no-nonsensecultuur waarbij kwaliteit voorop staat. Het gaat niet om de goedkoopste, maar de beste zijn. Ook hebben ze allebei een liefde voor inhoudelijke content en campagnes, gebaseerd op data en onderzoek.

Dennis Mensink: “DNA\LTB heeft mooie en interessante opdrachtgevers die aansluiten bij onze missie: vooruitstrevende bedrijven de aandacht en autoriteit geven die zij verdienen. Bovendien deinzen we nooit terug voor diepgaande onderwerpen, zoals een technisch-inhoudelijk stuk. Ook vanuit Mediatic bedienen we al jaren technische partijen.”

Een bredere blik op contentmarketing

De overname zorgt ook voor een nog bredere blik op contentmarketing, een voordeel voor zowel de klanten van Mediatic als die van DNA\LTB. Dimphy beschikt over veel kennis van en ervaring met diepgaande marketing automation. Zo is DNA\LTB als HubSpot Partner een expert in het bedienen van klanten met dit platform. Mediatic biedt weer PR-kennis voor de klanten van DNA\LTB.

Dimphy van Heusden: “Ik bood eigenlijk nooit pr aan. De expertise van Mediatic op dit vlak is dan ook een aanvullende propositie vanuit DNA\LTB gezien. Daarnaast richt Mediatic zich ook meer op de purpose of zachte kant van bedrijven: waarom bestaan zij en waarom is dat goed voor de wereld? Dat kunnen we nu ook meer benadrukken bij de klanten van DNA\LTB. Dat gaat in de toekomst bijvoorbeeld ook helpen bij het aantrekken van personeel. Potentiële medewerkers zijn steeds meer op zoek naar zingeving en bijdragen aan mens en milieu. De IT-sector is een markt waarin het nu lastig is om mensen te werven, dergelijke elementen komen deze bedrijven ten goede. Samen bouwen we dus de gehele dienstverlening verder uit, maar zorgen we ook voor weer een nieuwe frisse blik.”

Dennis Mensink: “We leren van elkaar en versterken elkaars kennis, ervaring en disciplines zodat we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”

www.mediatic.eu

dna-ltb.com

Lees ook:

CheapTickets.nl start eerste volledig AI-gestuurde vlucht

28-03-2024 | 08:45:00
AI(R)-vluchten maken tickets spotgoedkoop dankzij wegbezuinigen bemanning

DeWarmte winnaar iF Design Award 2024

08-03-2024 | 10:54:17
Warmtepomp AO gekozen tot winnaar in productcategorie Building Technology

[Column] Sebastiaan Cové (Timetohire): Vier lessen voor op weg naar de top

01-03-2024 | 11:39:00
Van gymdocent naar sales, naar Head of Marketing tijdens zijn reis naar de top leerde Sebastiaan Cové verschillende, essentiële lessen.

[Interview] Michiel Verstraten: LinkedIn als alternatief voor cold calling in de B2B

27-02-2024 | 13:16:00
Zorg voor een steengoed CRM-systeem. Je volgende nieuwe klant zit al in je netwerk en je moet dus zorgen dat je top of mind bent

Nederlanders zochten vaker psychologische hulp in 2023

27-02-2024 | 12:17:00
De grootste groei vond in het totaal aantal aanvragen voor psychologen, mediators en relatietherapeuten tussen december 2023 en januari 2024 plaats.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.