Marketing Report
[Interview] Frank Carvalho: Brand New Galaxy groeit snel en realiseert dit ook voor klanten

[Interview] Frank Carvalho: Brand New Galaxy groeit snel en realiseert dit ook voor klanten

Brand New Galaxy lanceert haar West-Europese tak in Amsterdam. Wij spraken Managing Director Frank Carvalho over deze stap. Hij richt zich op marketinginnovaties die het verschil maken, met meer dan 25 jaar echt wereldwijde ervaring.

Brand New Galaxy is gespecialiseerd in e-commerce, creatie en contentproductie en automatisering en performance-optimalisatie voor top 500 merken zoals COTY (onder meer  Adidas, Gucci en Burberry), Netflix, Philips, en P&G. Het bedrijf heeft wereldwijd meer dan 500 werknemers wereldwijd.

De missie: geïntegreerde en data-geoptimaliseerde oplossingen bieden in E-commerce, Creatieve & Content Productie, en Automatisering & Performance Improvement. Wereldwijd marketing- en reclameguru Frank Carvalho stuurt de groei van de nieuwe tak aan als Managing Director.

Brand New Galaxy heeft een duidelijke focus op e-commerce. Hoe is dat tot stand gekomen?

E-commerce zit in ons DNA. Meer dan 15 jaar geleden geloofden de oprichters van Brand New Galaxy dat e-commerce de wereld zou gaan veranderen. Het team heeft in de loop der jaren in verschillende structuren gewerkt, maar hun focus op het leveren van zeer gespecialiseerde e-commerce-oplossingen bleef hetzelfde. Brand New Galaxy is ontstaan vanuit de realisatie dat er een betere manier is om klanten te bedienen dan de traditionele bureau-omgeving: het aanbieden van zeer gespecialiseerde en schaalbare diensten. Het platform is gebouwd om snelle groei voor klanten te realiseren, en is zelf ook snel gegroeid. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf zich geografisch uitgebreid, nieuwe capaciteiten verworven, en eigen technologieën ontwikkeld die Brand New Galaxy in staat stellen om een one-stop-shop te zijn voor alle e-commercebehoeften. Nu, vanuit Amsterdam, kunnen we ons hele e-commerce-ecosysteem ook naar klanten in West-Europa brengen.

Het bureau groeit erg snel. Wat is het uiteindelijke doel voor Brand New Galaxy?

Onze missie is groei. Brand New Galaxy is de afgelopen jaren snel gegroeid door nieuwe kantoren te openen en nieuwe bedrijven over te nemen. Alleen al in 2020 lanceerde de groep drie kantoren op drie continenten, waaronder de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en Europa. Vorig jaar is ons personeelsbestand met bijna 35 procent toegenomen tot meer dan 500 medewerkers. 80 procent van de professionals werkt op mondiaal en regionaal niveau. Wij leveren wereldwijde en lokale diensten aan meer dan 200 klanten in 29 talen, van Fortune 500-bedrijven tot e-commerce spelers uit het midden- en kleinbedrijf.

Wij laten ook de bedrijven van onze klanten snel groeien, door gebruik te maken van ons unieke digitale aanbod en ons wereldwijde netwerk van bedrijven die gespecialiseerd zijn in E-commerce, Creatieve & Content Productie, en Automatisering & Prestatieverbetering.

De sleutel tot onze groei is dat we er trots zijn anders te zijn. In de komende jaren blijven wij –  net als in het verleden – oplossingen en een architectuur van klantenservicemodellen ontwikkelen die uniek zijn, geen kopieën van modellen die al op de markt zijn. Deze aanpak, in combinatie met geografische uitbreiding, echt goede specialisten en nieuwe start-up-ideeën, gaat ons helpen ons doel te bereiken om de toonaangevende, onafhankelijke dienstverlener op het gebied van marketing en technologie te worden.

Hoe ga jij, en hoe gaat de nieuwe focus op West-Europa, hieraan bijdragen?

Als een end-to-end e-commerce-speler, gebaseerd op de global-to-local methode, zien wij een nauwere samenwerking met onze klanten in West-Europa als een must. Ons kantoor in Amsterdam is een natuurlijk gevolg van de realisatie van hubs voor onderlegde klanten en klanten die zich in het beginstadium van hun e-commerce-reis bevinden. We komen niet alleen geografisch dichter bij onze klanten, maar we bouwen ook aan een pan-Europees team van goed presterende teams met diverse professionele en culturele achtergronden. Ikzelf ben daar een goed voorbeeld van, ik werkte en woonde in bijna tien verschillende Europese landen en heb in heel Europa klanten en collega's gehad.

En nu openen jullie een kantoor in Amsterdam, waarom?

Als snelgroeiend bedrijf was het voor ons essentieel om onze West-Europese hub te openen in een stad waar we dicht bij onze huidige en toekomstige klanten kunnen zijn. Dat stelt ons in staat om ons bedrijf te kunnen versterken met talent.

Nederland en Amsterdam zijn er de laatste jaren in geslaagd een van de meest bedrijfs- en expatvriendelijke omgevingen in de Europese Unie te creëren. Daardoor is de Nederlandse hoofdstad zich aan het ontwikkelen tot de commerciële hoofdstad van Europa. Alleen al in 2020 openden meer dan 100 internationale bedrijven een kantoor in de regio Amsterdam. De stad heeft ook een bloeiende start-up- en scale-upscene waar elk jaar honderden nieuwe bedrijven worden gelanceerd. De stad biedt al een hooggekwalificeerde en mondiale talentenpool, maar dankzij de gunstige regelgeving en de hoge levenskwaliteit is het ook gemakkelijk om talent uit andere delen van Europa en de wereld aan te trekken. Voor ons heeft Amsterdam de perfecte omgeving gecreëerd om ons bedrijf te laten groeien en om groei voor onze klanten te realiseren.

Amsterdam, Nederland, en West-Europa als geheel zijn zeer concurrerende markten. Wat heeft Brand New Galaxy dat andere bureaus niet hebben?

Brand New Galaxy heeft veel te bieden, en gaat verder dan andere bureaus. Wij kunnen snel op maat gemaakte oplossingen voor onze klanten bouwen met behulp van specialisten uit ons wereldwijde netwerk van bedrijven en onze eigen technologie van wereldklasse in e-commerce. Het feit dat we een plattere organisatie zijn, betekent ook dat we snel en efficiënt kunnen bouwen en ons kunnen aanpassen aan de behoeften van de klant. Dit is echt uniek en iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt bij andere bedrijven waar ik voor heb gewerkt.

Naast onze efficiënte structuur bieden wij verschillende unieke methodologieën, waaronder Robonauts Pictures’ E-commerce Real Feel, daarbij maken we gebruik van productietwists die de productervaring van online consumenten vergelijkbaar maakt met een fysieke ervaring. Een andere gespecialiseerde oplossing is onze FMCC- (Fast Moving Consumer Communications)-methode die een snelle en schaalbare oplossing levert voor de productie van content. Ook een van Brand New Galaxy’s eigen tools is Synthrone, een modulair en flexibel systeem van geautomatiseerde diensten voor opslag, creatie, lokalisatie, publicatie, tracking en rapportage van content.

Onze unieke combinatie van knowhow en technologie maakt het beheer van het end-to-end proces gemakkelijk en efficiënt. Onze klanten over de hele wereld (zoals Coty, 3M en P&G) ervaren juist daarom een enorm voordeel van het gebruik van onze oplossingen.

Je verhuist van New York naar Amsterdam. Waar kijk je naar uit, behalve naar het opzetten van een nieuw kantoor? Is er iets specifieks aan Amsterdam dat je wilt ervaren?

Ik ben geen onbekende in Amsterdam en mijn verhuizing ervaar ik dan ook meer als een terugkeer naar Nederland. Mijn geschiedenis met dit land gaat dertig jaar terug: ik bezocht Amsterdam voor het eerst nadat ik afgestudeerd was. Een paar jaar later keerde ik terug naar Nederland, als deelnemer aan een Rotary-uitwisselingsprogramma voor jonge professionals. Tijdens dit programma verkende ik zes weken lang het noorden van het land, waarbij ik elke week naar een nieuw gastgezin in een andere stad verhuisde. Dat was een prachtige culturele ervaring.

Daarnaast heb ik de afgelopen jaren ook op professioneel gebied dagelijks contact gehad met mijn Nederlandse klanten en collega’s. In die periode heb ik veel geleerd over zakendoen in Nederland.

Dankzij mijn geschiedenis met dit land en zijn bevolking kan ik terugvallen op mijn netwerk van vrienden en professionele connecties, niet alleen voor zakengerelateerde onderwerpen, maar ook voor vragen als wat de echte betekenis is van gezellig.

Je hebt uitgebreide marketing- en reclame-ervaring, won diverse Cannes Lions awards en reisde de hele wereld over. Wat is jouw persoonlijke ambitie?

Ik heb enorme ambities, zowel persoonlijk als voor ons kantoor in Amsterdam. Persoonlijk word ik gedreven door een diep verlangen om te experimenteren, te innoveren en iets helemaal nieuws te creëren. Vanuit die basis ben ik van plan om het nu al internationale team uit te breiden met de beste internationale en Nederlandse gespecialiseerde talenten. Deze teams gaan op een flexibele en schaalbare manier inspelen op de realtime behoeften van klanten, met bij elke stap een game-changing e-commerce in het achterhoofd. Ik zie ons als de preferred end-to-end e-commerce en content partner. Klanten zullen ons top-of-mind hebben vanwege onze gedetailleerde focus voor hun business. Met onze oplossingen helpen wij hen en hun business naar een mooie toekomst.

www.brandnewgalaxy.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief