Marketing Report
[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd interview

[Interview] Geert Doek (Towel Media): Impact voor ons is als content door de doelgroep wordt gewaardeerd

Geert Doek is Managing Director bij Towel Media. We spreken hem over The Breakfast Club, dynamische content optimalisatie en de impact van video.

Kun jij Towel introduceren?

Zeker! Wij zijn een full-service branded video content agency met alweer tien jaar ervaring in branded content. Full-service, omdat we alles van creatie tot distributie in huis hebben. Met 60 gepassioneerde makers zijn we actief in Nederland en België en maken we heel veel verschillende soorten branded content. Onze focus is op social (paid) video voor alle denkbare platforms en vorig jaar zelfs de eerste Nederlandse branded YouTube-fictieserie. Daarnaast maken we ook veel B2B- en employer branding content.

Wat voor soort klanten bedient Towel?

Onze klanten kun je eigenlijk in drie categorieën indelen, namelijk merken, bureaus en publishers. Het leuke daaraan is dat enerzijds de werkwijze per soort klant verschilt en anderzijds dat je veel verschillende dingen maakt. Van de bureaus werken we zowel met media- als met reclamebureaus. Hierin kennen we goed onze rol; soms zijn we meer de uitvoerende partij, maar in veel gevallen zitten we vanuit het creatieve concept aan tafel. Je kan ons onder andere kennen van werk voor Mentos, Interpolis, Tele2 en Tempo-Team.

Zelden kwam ik in een bedrijf waar zoveel jonge mensen werken. Dat moet een feest van levensvreugde, innovatie en explosieve vooruitgang zijn!

Dat is het absoluut! De gemiddelde leeftijd van onze medewerkers is 27 jaar, van creatie tot sales en van producers tot motion graphic designers en editors. Het is ook supertof om te zien dat het allemaal makers zijn in hart en nieren. De drive en energie van iedereen is ontzettend aanstekelijk. We organiseren regelmatig inspiratiesessies onder het mom van The Breakfast Club, waarbij we elkaar inspireren met vernieuwende video’s, technieken en trends. Dit voorkomt dat we blijven hangen in dezelfde ideeën en werkwijzen. Daarnaast geven we jong talent ook echt kansen. De doelgroep van onze klanten is vaak jong, dus dan moet je het ook durven om jonge mensen – met soms wellicht minder ervaring – de content te laten maken.

Wat doet The Pool en wat is de synergie tussen Towel en The Pool?

The Pool is eigenlijk een afdeling van Towel die zich volledig richt op (paid) distributie. Omdat we zo nauw met elkaar kunnen samenwerken, hebben we de mogelijkheid de videocontent razendsnel te optimaliseren met de data die The Pool terugkrijgt. We noemen dat met een mooie term dynamische content-optimalisatie. Met gepersonaliseerde live data-dashboards hebben zowel wij als de klant direct inzage in de performance en de uitgaven van het mediabudget. Belangrijkste doel is dus om de content al tijdens de campagne te optimaliseren in plaats van achteraf learnings trekken.

Wanneer is video voor jou goed?

Een video moet simpelweg impact maken. Als de doelgroep het niet wil zien of we het door de strot moeten duwen, doen we ons werk in essentie niet goed. Die impact wordt soms ook verward met sociale impact maken. Uiteraard is dat voor sommige merken van belang, maar dit is voor ons niet altijd het belangrijkste. Impact voor ons is dat de content door de doelgroep wordt gewaardeerd en dat we ook daadwerkelijk resultaat zien; het liefste in conversie uiteraard.

Waarom willen de beste mensen in het vak voor Towel werken?

Towel staat bekend als een plek waarbij je in korte tijd veel verantwoordelijkheid krijgt en veel meters kunt maken. Wij vertrouwen onze mensen en durven kansen uit te delen. Van oud-medewerkers horen we vaak terug dat Towel de springplank is geweest voor de start van hun carrière in de media. Naast het harde werken vinden we het ook belangrijk dat iedereen plezier heeft met elkaar – we houden dus van een feestje en op stap gaan met het team!

www.towel.media

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief