[Interview] Isa Reyes (Admind) over Dutch Design Week

[Interview] Isa Reyes (Admind) over Dutch Design Week

23-10-2020 17:28:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 756 | Tags:

Branding agency Admind host vijf dagen lang tijdens de Dutch Design Week de emotie prikkelende online experience genaamd #NewIntimacyHour. Tijdens deze experience maskeren deelnemers hun gezicht met een augmented reality filter, ontworpen door Admind, om hun emotie van die avond weer te geven. #NewIntimacyHour vindt plaats van 19 tot 23 oktober van 18:00 tot 19:00 via www.newintimacyhour.com. Deelname aan dit experimentele evenement is gratis.

In een interview met Isa Reyes, Creative Director van Admind, bespreken we de redenen voor deelname aan Dutch Design Week, het idee achter de augmented reality filters en haar visie op brand experiences.

Hoe ontstond het idee om deel te nemen aan Dutch Design Week?

Het idee om mee te doen kwam in eerste instantie van onze designers. We zagen dit als een kans om te experimenteren. Bij Admind zijn we erg gefocust op onze klanten, maar sommige van onze beste ideeën zien het licht niet. Het thema van New Intimacy van DDW was voor ons team de perfecte gelegenheid om hun creativiteit toe te passen op iets dat voor ons als individuen betekenisvol is.

Hoe ontstond het idee voor een online experience met AR filters?

De werkzaamheden vanuit ons kantoor in Amsterdam zijn gericht op ervaringsgerichte branding en evenementen. Nu er steeds meer vraag is naar digitale event experiences en we een paar evenementen hebben georganiseerd voor onze zakelijke klanten, wilden we deze ervaringen graag vanuit een heel andere, meer emotionele invalshoek verkennen. We zien nog steeds een groot verschil in impact tussen fysieke en online events. Online voelen we een grote afstand en wordt als kil ervaren. Met dit project willen we nieuwe manieren verkennen en uitvinden hoe we de menselijke verbinding kunnen bevorderen.

Waarom is gekozen voor de connectie met lockdown emoties?

Intimiteit ontstaat pas als iemand kwetsbaar durft te zijn. Emoties zijn complexe onderwerpen en worden door iedereen op een andere manier ervaren. Tijdens onze eerste sessie omarmden we het onderwerp liefde. Al snel bespraken we hoe historische en culturele verschillen een impact hebben op hoe we de betekenis van liefde tijdens een pandemie beschrijven. We zijn geneigd te vergeten dat hoewel emoties universeel zijn, iedereen het op een andere manier kan ervaren. Door verschillende perspectieven in een tijd als deze uit te nodigen, kunnen we onze eigen situaties heroverwegen en de emotionele volwassenheid ontwikkelen die we nodig hebben om door de moeilijke tijden heen te komen.

Hoe zijn de AR filters tot stand gekomen?

Emoties zijn universeel, we ervaren ze allemaal, maar het uiten ervan kan ons zeer kwetsbaar maken. De AR-filters zijn een manier om de rol van het masker in de digitale wereld te onderzoeken. Als een hulpmiddel dat ons anonimiteit en dus veiligheid biedt bij het uiten van onze gedachten, vergelijkbaar met de Venetiaanse maskers. In relatie tot ons huidige gebruik van maskers als een beschermend item, beschermen onze speciaal ontworpen AR-filters ons alleen om emoties te delen, zodat we op een veilige manier kunnen uitdrukken wat het betekent om ons te zijn; creatief en behulpzaam voor anderen.

Wat hopen jullie te bereiken met #NewIntimacyHour?

Dit is allemaal een experiment. Een experiment in sociale intimiteit, gedreven door onze nieuwe lockdown-cultuur. Een cultuur waarin de plaatsen die vroeger sfeer aan onze sociale uitingen gaven, niet langer voor ons beschikbaar zijn, en we merken dat we door meme-accounts graven om een ​​soort van verbinding met de wereld te voelen.

En hoe veel we ook van memes houden, met dit evenement willen we mensen uitnodigen om hun social media een uur te vergeten, hun gedachten en ervaringen te delen en contact te maken met anderen door face-to-face te praten, of moet ik mask-to-mask (!) zeggen.

Als creatief bureau hebben we het vaak over ontwerpen met empathie, maar pas als we ons openstellen om anderen te ontmoeten, kunnen we dit echt in de praktijk brengen.

Zien jullie als agency een verandering in brand experiences?

Met de versnelde overstap naar digitaal hebben we zeker een verschuiving gezien van ongemakkelijke naar meer geavanceerde experiences. De menselijke of fysieke connectie die online mist, is alleen nog steeds heel moeilijk na te bootsen.

Hoe speelt Admind hier op in?

Ook al staat de wereld op zijn kop, de meeste merken zijn nog steeds gefocust op dezelfde doelen en motieven als voorheen, alleen op verschillende kanalen. Maar mensen veranderen als gevolg van de pandemie en de lockdown, en deze verandering is niet alleen interessant voor ons als creatievelingen als een manier om de diepste behoeften en verlangens van ons publiek te begrijpen, maar ook als mensen. We staan ​​voor een enorme sociale uitdaging, we verliezen onze fundamentele manieren om verbinding te maken, en we moeten nieuwe manieren gaan verkennen om ons aan te passen aan wat we nodig hebben voor onze eigen persoonlijke en sociale ontwikkeling.

www.newintimacyhour.com
www.admindagency.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.