Marketing Report
[Interview] Hoofdredacteur Jeroen Jansen over JFK: We zetten bij iedere campagne een stap extra interview

[Interview] Hoofdredacteur Jeroen Jansen over JFK: We zetten bij iedere campagne een stap extra

VDS Publishers, uitgever van onder andere JFK en TopGear, verwelkomde recent Jeroen Jansen als hoofdredacteur van JFK Magazine en JFK Online. We spreken hem over zijn aanstelling en de plannen met het platform.

Proficiat met je benoeming Jeroen! Kun je je loopbaan bij JFK kort samenvatten?

Dank! Wil je hem heel kort? Stormachtig, maar niet te snel. Ik kwam in 2011 binnen als stagiair en werkte me daarna op tot vaste redacteur. Een absolute droombaan. Ik fikste interviews met de grootste en interessantste beroemdheden, regelde fotoshoots, beet me vast in onderwerpen voor achtergrondverhalen, ging op reis voor reportages en dacht iedere dag actief mee over hoe we JFK nóg beter konden maken dan het al was.

Drie jaar geleden besloot ik te switchen en ben ik aan de slag gegaan als eindredacteur en chef online bij Hart van Nederland. Een te gekke, mooie en leerzame tijd.

Wat heb je geleerd van Willem wat je zelf ook zal gaan doen bij aansturen magazine en online?

Willem is een eindbaas als het op het signaleren van trends aankomt en benadert altijd alles positief, creatief en met veel energie. Daarnaast is zijn omgang met mensen in het werkveld tekenend voor wie hij is en daar heb ik altijd veel bewondering voor gehad en tegelijk ook van geleerd.

Dat scherpe oog voor dat wat speelt in de wereld van JFK en tegelijk de positieve benadering en creativiteit wil ik op mijn manier ook weer in praktijk brengen. Ik denk dat je die kijk op zaken sterk terugziet in het blad, en dat dat juist ook zorgt voor de unieke JFK-tone of voice.

En wat wil je juist heel anders gaan doen?

Onze lezers laten zich niet vangen in leeftijdsgroepen, maar hebben wel dezelfde mindset. Ze willen vooruit in hun leven, zowel privé als in hun carrière. Ze houden van mooie spullen en weten wat speelt in de wereld. En het liefst zijn ze de rest net even een stapje voor.

JFK beweegt met hen mee en is hun actuele stijlgids. We hebben geen buitenlands broertje waaruit we kunnen lenen, maar maken alles in eigen huis. En dus krijgt ons publiek content die écht voor hen is gemaakt. Altijd positief, maar tegelijk kritisch. Ik vind het belangrijk dat JFK vooroploopt en zoekt naar balans binnen actuele thema’s en ik wil me actief inzetten voor inclusiviteit en diversiteit. JFK is er namelijk voor alle mannen die die eerder genoemde mindset delen.

Daarnaast focus ik me sterk op online, want dat is de plek waar je een directe relatie met je publiek aangaat. JFK moet niet alleen in de kiosk, maar ook online hét mannenmerk zijn. De JFK Man leest anno 2023 zeker nog print, maar dat doet ‘ie thuis, als break van het drukke leven. Ook on the go wil hij worden geïnspireerd en geïnformeerd, via alle kanalen die hij gebruikt.

Ik zie het magazine en onze online uitingen als heel duidelijke verlengstukken van elkaar, die elkaar veel meer kunnen versterken dan nu het geval is. Niet alleen hebben we een schat aan unieke content vanuit het blad, maar onze website en social media lenen zich ook uitstekend voor andere vertelvormen die perfect bij het merk JFK passen.

Hoe werken jullie samen met partners/gaan jullie om met commercie?

Wat de boodschap ook is, onze lezer staat voorop. Platte verkoopteksten zijn niet sexy, dus zoeken we liever naar een andere manier om het verhaal van onze partners te brengen, waarbij alle partijen winnen. Als de nieuwe smartphone van onze partner een te gekke camera heeft, dan kun je toch veel beter een modeshoot in het blad doen mét die camera, dan een artikel óver die camera?

Wat ik wil zeggen: we proberen iedere campagne creatief en origineel te benaderen en een stap extra te zetten. Wat kunnen we bedenken dat bij JFK past, aansluit bij de lezer en voldoet aan de wensen van onze partners? En met onze online doelen in het achterhoofd, is er ineens nog veel meer mogelijk. Een videoserie? Een podcastreeks in samenwerking met een merk? Een customer magazine in de sfeer en stijl van JFK? In principe is niets te gek.

Wat mogen we de komende maanden verwachten van jullie platform?

Veel! We maken zes nummers per jaar, organiseren rond de lancering van iedere editie een cool feestje en we gaan flink investeren in onze online uitingen. Daarnaast staat op dit moment onze jaarlijkse verkiezing van JFK’s Greatest Man voor de deur.

Op 27 oktober maken we – traditiegetrouw tijdens een gala-event, dit jaar in Holland Casino in hartje Amsterdam – bekend wie JFK’s Greatest Man 2022 wordt. Kortgezegd: welke bekende man heeft zich het afgelopen jaar het meest onderscheiden en treedt in de voetsporen van eerdere winnaars als Matthijs van Nieuwkerk, Humberto Tan, André Kuipers, Edwin van der Sar en Wilfred Genee.

www.vds-publishers.nl

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.