[Interview] Marjolein Lubberman: Bij bordspellen heb je echte interactie met elkaar en dat spreekt mensen aan

[Interview] Marjolein Lubberman: Bij bordspellen heb je echte interactie met elkaar en dat spreekt mensen aan

20-07-2021 11:08:29 | Door: Saskia van Weert | hits: 2528 | Tags:

Marjolein Lubberman is CEO van Asmodee Netherlands, dat bordspellen zoals Pokémon en Ticket to Ride op de markt brengt. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt ze over tabletop gaming en de populariteit ervan, die alleen maar is toegenomen tijdens de coronacrisis.  

Marjolein Lubberman: “Wij werken aan de ene kant met externe partijen, waarbij we distributierechten hebben voor Nederland, zoals bij Pokémon. En daarnaast hebben we eigen merken in huis, zoals Ticket to Ride. Soms is dat gecompliceerd, want je wilt je focussen op het merk dat een bepaald publiek wil aanspreken, en daar zit onderling veel verschil tussen. Bij Pokémon heb je aan de ene kant te maken met fans, en aan de andere kant ook met een achtjarig jongetje dat met zijn zakgeld naar de winkel fietst voor een pakje kaarten. Dat is een heel andere doelgroep dan bijvoorbeeld families.”

Marjolein vertelt ook over het 25-jarig bestaan van Pokémon en het succes van het spel en alle uitingen ervan, van kaarten tot het online spel, en over het succes van bordspellen onder millennials en jonge mensen en Twitch.

Nederlands MediaNetwerk TV is powered by Quadia

Wij zijn een kleurrijke mix van bevlogen videomakers, producers, editors, developers en webcast operators. Met meer dan 15 jaar ervaring, een passie voor interactieve (live) content én slimme video technologie, produceren wij content en ontzorgen wij brands en bureau’s met maar één doel; creativiteit met maximaal resultaat.

In de digitale wereld kan videocontent niet zonder technologie en technologie niet zonder goede content is onze overtuiging. Alleen de combinatie met een forse dosis creativiteit zorgt voor vuurwerk.

www.quadia.com
www.nederlandsmedianetwerk.tv

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie