Marketing Report
[Interview] Martijn Brons (&.agency): Influencermarketing wordt meer dan een kanaal of middel interview

[Interview] Martijn Brons (&.agency): Influencermarketing wordt meer dan een kanaal of middel

Martijn Brons is Strategy Director bij &.agency. We spreken hem over zijn bedrijf en de trends in influencermarketing.

Kun jij &.agency introduceren?

&.agency is een social-storytelling-bureau dat de kracht van influencermarketing public relations, social media en content combineert om merken te helpen hun verhaal effectief te vertellen en het merk onderdeel te maken van de belevingswereld van de doelgroep.

Wat voor soort klanten trekt &.agency aan?

Wij werken voornamelijk voor lifestylemerken in de breedste zin van het woord. Merken die daadwerkelijk impact willen maken onder hun doelgroep, door onderdeel te worden van hun belevingswereld. Denk hierbij aan merken als bol.com, Birra Moretti, Prime Video, Moët Hennessy, PUMA en L'Oréal. Voor deze merken zijn wij strategisch partner op de verschillende services en proberen we elkaar uit te dagen om innovatieve nieuwe mogelijkheden in kaart te brengen en effectief de doelgroep te bereiken.

Jullie zijn in 2022 met een fenomenale snelheid gegroeid en hebben inmiddels een prachtig nieuwe pand betrokken. Past het allemaal nog?

Gelukkig wel! We hebben rekening gehouden met de potentiële groei en hebben ruimte voor 100 werkplekken, waarvan er nu na 5 jaar bestaan 60 bezet zijn. Er staan momenteel nog circa 10 functies open. Wij zullen onze groei ook verder op de internationale markt focussen met onze kantoren in Antwerpen en eind dit jaar in Hamburg.

Wat zie jij als de belangrijkste trends in het influencermarketingvak?

De belangrijkste trend van influencermarketing is dat het meer wordt dan een kanaal of middel. Merken staan voor de uitdaging om verschillende doelgroepen met verschillende opvattingen te betrekken bij hun merk en onderdeel van al deze doelgroepen hun belevingswereld te worden. We zien dat klanten van ons ervoor openstaan om influencers van verschillende doelgroepen in de gehele marketing te verwerken en zelfs productgedreven content te schrappen en dit te vervangen door influencercontent in advertising.

Zo verandert TikTok de content van advertising onwijs. Op dit platform resoneert adverteren van geproduceerde content gecombineerd met authentieke influencer content goed onder de Gen-Z-doelgroep en is dit bovenal effectief doordat het merk minder hoeft te investeren in producties. Ook wordt influencermarketing een vast onderdeel van socialmediastrategieën van merken, zowel op hun eigen kanalen als andere communities betrekken en aantrekken op hun eigen account. Zo zie je dat veel verschillende kanalen en doelstellingen steeds verder in elkaar overvloeien. Verder zie je dat je met influencermarketing steeds gerichter op interesses kan targeten en richten influencers op zowel TikTok, Twitch als op Instagram zich op een specifiek onderdeel. Hierdoor kunnen merken heel gericht en op een authentieke manier de toegevoegde waarde als merk en product vermarkten naar verschillende doelgroepen.

Waarin investeert &.agency om de komende jaren competitief te blijven?

Door de snelle groei, investeren wij op dit moment voornamelijk in senioriteit onder het personeel. Verder verbreden wij onze services, van het beheren van social kanalen en paid advertising (online & offline) tot het opzetten van een interne Creative Studio. Daarnaast zien we ook veel mogelijkheden voor internationale expansie en kunnen we ook waarde toevoegen voor klanten met een Europese scope.

Waarom willen de beste mensen in het vak voor &.agency werken?

Bij &.agency krijg je de vrijheid om echt te ondernemen in je eigen rol en kansen te creëren voor jezelf en voor het bedrijf. Daarnaast hebben we een erg sterke cultuur en mag iedereen zichzelf zijn binnen het bedrijf. We zijn open en eerlijk naar elkaar, hebben een fijne werkomgeving en werken voor onwijs gave klanten. The sky is the limit en er heerst een ambitieuze en familiaire sfeer bij ons op kantoor.

www.and-agency.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief