Marketing Report
[Interview] Martijn Brons: &.agency zorgt voor zoveel mogelijk impact onder de doelgroep van campagnes interview

[Interview] Martijn Brons: &.agency zorgt voor zoveel mogelijk impact onder de doelgroep van campagnes

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Martijn Brons, Strategy Director bij &.agency.

Kun jij &.agency introduceren?

&.agency is een datadriven storytelling agency die middels strategie, insights en data creatieve campagnes opzet. Onze expertise is digital, waarbij onze strategieën veelal bestaan uit influencermarketing, branded content, pr en social media. We creëren op basis van een merk en de levensstijl, normen en waarden van haar doelgroep het juiste merkverhaal. Dit om doelstellingen effectief te bereiken en de doelgroep écht onderdeel van het merkverhaal te maken. Wij zorgen er altijd voor dat hetgeen we maken relevant is voor degene die we bereiken, waardoor we echt impact kunnen maken.

Wat voor jaar is 2022 voor jouw bureau?

2022 is bij ons het jaar gebleken van grote groei en het uitbreiden en versterken van onze expertises. In een jaar tijd zijn wij als agency verdubbeld en hebben nieuwe klanten aan ons portfolio mogen toevoegen. Zo werken wij sinds dit jaar voor klanten als Heineken, Prime Video en Bol.com en hebben social media, paid media executie en data-onderzoek aan onze agency services toegevoegd. Op deze manier kunnen wij als bureau voor merken bredere en always-on oplossingen voor klanten verzorgen, waarbij het doel altijd is om zoveel mogelijk impact te genereren onder de doelgroep. Waar ik zelf heel erg trots op ben is de ontwikkeling van onze eigen influencertool, waarbij wij echt op basis van de juiste data influencers kunnen matchen. Binnen onze Data & Research-afdeling bieden wij daarnaast Storytelling Effect Studies aan om meer insights te vergaren van campagnes op merk- en productniveau. Al met al is het een spannend en leuk jaar geweest, waarbij we eind dit jaar als kers op de taart gaan verhuizen naar ons nieuwe pand in Amsterdam.

Wat kan jouw bureau dat andere bureaus niet kunnen?

Onze unieke kwaliteiten liggen in de combinatie dat wij datagedreven zijn, op basis van een gedegen strategie werken en een sterke projectmanagementlaag in onze organisatie hebben. Dit resulteert in unieke creatieve ideeën die werken onder de doelgroep die we door middel van een effectieve distributiestrategie met earned, paid en owned middelen in te zetten. Verder zijn wij een vlakke organisatie, een energiek team en kunnen snel schakelen om project goed van de grond te krijgen.

Het is 2022. Een klant belt. Wat wil deze?

Wat je merkt bij klanten in 2022, is dat deze weer meer gefocust zijn op merkdoelstellingen en het behalen van engagement onder de doelgroep. Met je merk boven het maaiveld uitsteken en unieke activaties opzetten om onderdeel te worden van de belevingswereld van de consument staat weer meer centraal. Met name onder de jongerendoelgroep is het erg belangrijk om een goede aanpak te hebben. Uit onderzoek komt naar voren dat 85 procent van de Gen-Z doelgroep zich namelijk niet voelt aangesproken door de advertenties die op hen worden getarget. Hier spelen wij op in door middel van onze aanpak als bureau.

Waarom zou het beste talent bij jouw bureau komen werken?

We zijn een creatief bureau dat talent een plek biedt waar zij zich volledig kan ontwikkelen. We bieden het talent ruimte en de ondersteuning om te groeien binnen verschillende afdelingen. Daarnaast hebben wij een sterke cultuur binnen ons bureau, die wij sterk bewaken terwijl wij verder groeien. Ook werken wij voor onwijs veel mooie klanten waar we creatieve ideeën voor bedenken en op strategisch niveau op mee kunnen denken.

Hoe zal influencermarketing zich ontwikkelen in 2023?

Influencermarketing zal zich verder blijven ontwikkelen als een van de essentiële onderdelen van de marketing mix, waarbij data en de match met het merk essentieel zijn. De juiste keuzes maken op basis van demographics en psychographics zullen steeds belangrijker worden nu influencermarketing professionaliseert.

Op basis van psychographics definiëren we de levens van de doelgroep; van normen en waarden, waar zij wonen, hobby's en wat zij belangrijk vinden in het leven. Dit combineren we met demografische gegevens door middel van onze influencertool, waarbij we de juiste matches vinden op basis van leeftijd, geslacht, land en engagement rates. Deze combinatie samen met effect studies waarin we de match tussen jouw doelgroep en influencers kunnen meten en het effect op de merk-KPI's, gaat ervoor zorgen dat de keuzes voor merkambassadeurs steeds makkelijker, beter en professioneler te maken zijn. Daarnaast zijn authenticiteit en unieke haakjes voor je verhaal essentieel, waarbij je de influencers creativiteit goed in kan zetten om een uniek verhaal te vertellen aan jouw doelgroep.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws bij &.agency is dat wij naast onze verhuizing eind december we recent een vestiging in België hebben geopend en dat wij volgend jaar naar Duitsland gaan!

www.and-agency.com

Lees ook:

[Interview] Daniël Verhagen (Happy Horizon): we willen klanten helpen met het realiseren van hun stip op de horizon

[Interview] Tijmen Mulder (Robot Kittens): Wij kijken met een technologie-bril naar campagnewerk 

[Interview] Michiel Rijshouwer (Persuade): Wij helpen merken een beweging te maken

[Interview] Klaas Engelsma (BrandBase): Wij concentreren ons op trialists en switchers en maken klanten weer loyaal

[Interview] Antoine Houtsma (Joe Public): Ons model stelt creativiteit boven alles

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief