Marketing Report
[Interview] Nicolette Fox- de Winter: vtwonen informeert, inspireert en biedt praktische hulp interview

[Interview] Nicolette Fox- de Winter: vtwonen informeert, inspireert en biedt praktische hulp

Marketing Report maakt een serie interviews met hoofdredacteuren naar aanleiding van de publicatie van de Tijdschriften50. Nicolette Fox- de Winter, hoofdredacteur van vtwonen, staat dit jaar op nummer 40 in de Tijdschriften50. We spreken haar.

Dag Nicolette, kun jij vtwonen introduceren?

vtwonen is het multimediale woonplatform voor iedereen in Nederland en Vlaanderen die op zoek is naar inspiratie, informatie en/of praktische hulp voor het creëren van een persoonlijke woonomgeving in huis en tuin. We mixen & matchen met de belangrijkste woonstijlen, zijn het aankoopportal voor de mooiste (licentie)producten, en in de vtwonen community lees en deel je je vragen en ervaringen. Het merk vtwonen bestaat al sinds 1964 en is uitgegroeid tot hét multimediale mediamerk van ons land, de trendsetter in crossmediaal uitgeven. 

vtwonen is op vele kanalen actief. Het vertrouwde magazine verschijnt 13 keer per jaar. Naast het tijdschrift brengen we jaarlijks ook 11 specials uit, als vtwonen Binnenkijken (3 keer), vtwonen TUIN (2 keer), vtwonen DIY (2 keer), vtverbouwen (4 keer met afwisselend de thema’s keuken, badkamer, vloer & wand, meer vierkante meters en duurzaam wonen). 

We zijn met 1,5 miljoen volgers het grootste mediamerk op social media, we hebben een goed gelezen nieuwsbrief, we verkopen online cursussen onder het label vtwonen college, in de vtwonen collectie vind je producten onder het merk vtwonen (in samenwerking met 15 licentiepartners) en we hebben een shop. 18 februari start alweer het 18e seizoen van het succesvolle televisieprogramma Weer Verliefd op je huis op SBS en je vindt ons begin oktober op de vtwonen en designbeurs. Op onze pas vernieuwde website brengen we naast inspiratie, ook vooral informatieve en praktische content en helpen we de consument bij een aankoop. 

Met al deze kanalen bereiken we maandelijks een kleine 7 miljoen consumenten. Wij geloven dat je, met de juiste informatie, inspiratie en coaching, jouw persoonlijke omgeving kan creëren, waar je je prettig voelt en trots op bent. We zijn dan ook heel graag jouw woon(stijl)coach.

Wat is de doelgroep van vtwonen en welke kanalen zet je in om die te bereiken?

We zijn er voor iedereen die iets in, aan en om het huis wil veranderen en een eigen persoonlijke stijl ambieert. We zijn de partner bij verhuizingen, verbouwingen, de aanpak van de tuin en restylingen.

Zoals ik eerder vertelde zetten we alle mogelijke kanalen in om onze doelgroep te bereiken. De content passen we uiteraard aan, aan de consumentenbehoefte op het betreffende kanaal. Zo laat je je in het tijdschrift inspireren door de vernieuwende stylingproducties van onze bekende vtwonen stylistes en vind je herkenning bij de binnenkijkers. Voor informatie en praktische hulp bij het toepassen van deze ideeën ga je naar onze website en voor de vtwonen magie kijk je naar het televisieprogramma. 

Wat kan vtwonen dat geen enkel ander tijdschrift kan?

vtwonen is een ijzersterk, bekend merk. vtwonen is inspirerend, signaleert trends en weet deze te vertalen naar een groot publiek. We zijn one step ahead, maar nooit meer dan dat. Door haar multimediale aanwezigheid is vtwonen altijd bereikbaar, exact daar wanneer je het nodig hebt. vtwonen is toegankelijk, motiveert en zet aan tot actie. Dat kan ik ook! vtwonen is met eigen stylistes en experts een echte autoriteit. We informeren, inspireren, bieden praktische hulp bij woonkeuzes. Ook cureren we uit het overaanbod de nieuwste en/of opvallendste en/of mooiste items met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Zo vind je op ons woonplatform het antwoord op elke woonvraag, van trendsignalement tot hulp bij een aankoop. Nooit belerend of voorschrijvend, maar coachend, informatief en helpend. vtwonen helpt de doelgroep een eigen persoonlijke woonstijl te ontdekken en te realiseren en laat zien hoe jouw interieur (en exterieur) van nu blijft en bij jou en jouw levensfase blijft passen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat doet vtwonen op het gebied van events?

Van 3 tot 8 oktober van dit jaar vindt de 31e editie van de vt wonen & design beurs plaats in de expo Greater Amsterdam in Vijfhuizen. Hier komt het woonplatform letterlijk tot leven. Op de beursvloer tonen niet alleen de mooiste woonmerken hun nieuwste collecties en producten, maar zijn ook de trendhuizen van de diverse woonmagazines een grote inspiratiebron. Een bezoek aan de beurs staat garant voor heel veel wooninspiratie én het praktische antwoord op jouw woonvraag!

Wat maakt vtwonen aantrekkelijk voor adverteerders?

Bij vtwonen bereikt de adverteerder die consument die in hoge mate in zijn of haar product of onderwerp is geïnteresseerd of zelfs op het punt staat een aankoop te doen. De kwaliteit van het bereik is daarmee uitermate hoog. Daarnaast wordt vtwonen door haar gebruikers gezien als een zeer informatief, betrouwbaar, deskundig en vernieuwend merk en is de mogelijkheid van een crossmediale campagne uniek. 

Hoe ver is vtwonen met betrekking tot digitalisering?

vtwonen timmert digitaal al heel wat jaren behoorlijk aan de weg, maar sinds vorig jaar werken we echt digital first. De redactie is uitgebreid met 8 FTE. We hebben nu de juiste expertise in huis en daarmee nog meer focus op de productie en optimale distributie van digitale content. Dagelijks publiceren we actuele, informatieve, praktische én inspirerende content. Op onze website kun je binnenkijken in de meest inspirerende huizen, kun je de tv-afleveringen terugkijken en vind je alle informatie over de gebruikte producten in de uitzending, geven de vtwonen-stylisten hun styling-geheimen prijs, vind je tips en trucs om alles uit de leefruimte te halen, DIY-ideeën en werkbeschrijvingen, mogelijkheden om de trendkleur van het jaar toe te passen en vind je die perfecte eetkamerstoel waar je naar op zoek was. De consument weet ons met haar woonvragen al goed te vinden, maar we bereiken ook veel woon-geïnteresseerden via de social kanalen. Met 1,5 miljoen volgers zijn we het mediamerk met het grootste bereik op social media. 

Hoe gaan jullie het succes van vtwonen verder uitbouwen in 2023?

Het hele vtwonen team werkt dagelijks met heel veel aandacht voor de consument, liefde voor het merk en vol passie en plezier in wonen. Wat we al doen gaan we nog beter doen én we gaan digitaal verbreden! Het mooier maken van de woonomgeving is het hart van vtwonen, maar we hebben gemerkt dat er ook veel behoefte is aan informatie over wonen in de breedste zin van het woord. In die contentbehoefte gaan we voorzien. Om alle woon-geïnteresseerden te bereiken (naast de interieurliefhebber, ook de verhuizer, de verbouwer en de informatiezoeker) gaan we content publiceren over alles waarover je tijdens een verhuizing, verbouwing, renovatie, een opfrisbeurt of onderhoud een beslissing moet nemen.

Naast een mooi wonen, gaan we ook slim wonen (hoe kies ik de juiste smart verlichting?), duurzaam wonen, comfortabel wonen (zo houd je het huis koel tijdens de hittegolf), veilig wonen, handig wonen en schoon wonen (hoe houd ik mijn inductieplaat schoon?). In deze artikelen zijn we 100 procent informatief, vergelijkend en beschouwend en nemen we geen standpunt in wat stijl of smaak betreft. Ook gaan we meer inspringen op de actualiteit. Dat kan een actualiteit zijn die je van verre ziet aankomen, zoals feestdagen en de seizoenen, maar we gaan ook inspelen op het nieuws, zoals bijvoorbeeld de invloed van stijgende energieprijzen op jouw woongenot, een opvallende verandering in de woningmarkt, een gesignaleerde trend op een beurs, of een lancering van een bijzondere collectie. Natuurlijk wel met behoud van de voor vtwonen zo bekende tone of voice. Nooit belerend, maar altijd coachend informatief. We blijven namelijk heel graag jouw woonstijlcoach.

www.vtwonen.nl

www.dpgmediagroup.com

Lees ook:

[Interview] Karin Swerink: Merken kloppen bij LINDA. aan omdat ze enthousiast zijn over onze vormgeving, tone of voice en fotografie

[Interview] Hilde Tholen: Wij binden de (toekomstige) ouder aan Ouders van Nu

[Interview] Miluska van 't Lam (Harper's Bazaar): Wij willen vrouwen inspireren groot te dromen

[Interview] Hilmar Mulder: Libelle heeft de kracht om te verrassen, verbazen en ontroeren

[Interview] Helene van Santen: Margriet maakt grote maatschappelijke impact

M100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief