Marketing Report
[Interview] Reinier Rombouts over geloofwaardigheid en leveren wat je belooft

[Interview] Reinier Rombouts over geloofwaardigheid en leveren wat je belooft

Onze columnist Reinier Rombouts is in het nieuwe bureau TheNewTomorrow gestapt. TheNewTomorrow is een bedrijf dat het mkb helpt met het optimaal inzetten van digital, marketing, pr en communicatie. Wij willen meer weten.

Kun je TheNewTomorrow introduceren?

TheNewTomorow is in 2017 opgericht door Floris Regouin. Hij hielp bedrijven om de volgende stap te zetten op gebied van strategie en digitale bedrijfsvoering. In 2020 maakt TheNewTomorrow een groeisprong door de aansluiting van twee nieuwe partners: Geertjan Vorstenbosch en ikzelf. Onze ambitie is om het mkb naar een volgend niveau te brengen, zodat zij hun klanten meer kunnen bieden. Dat doen we door business menselijk te maken, betere verbindingen te leggen en het optimaal inzetten van digital, marketing, pr en communicatie. Zodat zij gaan bloeien en groeien, met de blik op de toekomst en door tegelijkertijd de eerste resultaten morgen al te behalen.

Wie zijn jullie directe concurrenten en waarin onderscheidt TheNewTomorrow zich?

Wij denken niet in concurrentie, maar in kansen. Natuurlijk zijn er diverse bureaus die zich focussen op digital, marketing en communicatie. Dat is prima. Wij doen dit op onze eigen wijze, door te kijken wat een klant nodig heeft en daarbij een team samen te stellen. Allereerst met de eigen, interne medewerkers van de klant, de business guides van TheNewTomorrow en waar nodig specialisten uit ons netwerk. Flexibel, concreet en resultaatgericht. Wij brengen vraag en aanbod op een flexibele en actuele manier bij elkaar zodat klanten altijd beschikken over de meest relevante kennis en kunde die op dat moment nodig is. Door heel gericht te werken voorkom je onnodige investeringen in tijd of geld.

Waarom ben je ingestapt?

Ik werk al bijna vijf jaar als zelfstandige onder de naam Chief Storyteller. Dat deed ik met veel plezier, maar ik merkte het afgelopen jaar dat klanten mij steeds vaker met grotere vraagstukken en klussen benaderden. Dat vond ik interessant en tegelijkertijd ben ik in mijn eentje te klein om die klussen aan te pakken. Ik al enige tijd in gesprek met Floris en Geertjan over mogelijke manieren om samen te werken. We merkten dat we elkaar versterken, zowel op persoonlijk als professioneel gebied. En dat er vraag is bij mkb-ondernemers naar onze verfrissende aanpak. Daarom zijn we samen gestart in TheNewTomorrow.

Waarin gaan bureaus en/of merken nog weleens de mist in als het gaat om communicatie en marketing?

Dat is een brede vraag. Wat wij in ieder geval zien, is dat merken en klanten steeds kritischer worden op bureaus en steeds beter weten wat ze zoeken. Tegelijkertijd wordt de wereld in toenemende mate complexer en groeit de behoefte aan specialisten met diepgaande kennis. Het gevaar is dat er eilanden ontstaan en dat er vooral gewerkt wordt vanuit silo’s die het zicht op de eindklant verliezen. Zowel aan klant- als bureauzijde. In de praktijk zie je nu aan de ene kant grote, generieke bureaus en aan de andere kant gespecialiseerde bureaus die aangestuurd worden vanuit verschillende disciplines in de organisatie. Maar beide type bureau missen iets: ofwel expertise, ofwel overzicht en kracht voor de doorvertaling naar concrete resultaten die in het belang zijn van de eindklant.
Wij zijn de business guides die merken en klanten helpen om het overzicht te behouden, te sturen op klantwaarde en de juiste expertise aan te haken voor de periode waarin dat nodig is. Wij leggen verbindingen tussen de eilanden om zo de eindklant continu waarde te blijven bieden en te kunnen bijsturen wanneer nodig. En dat werkt.

Wat zijn de do’s en dont’s van 2020?

We zitten net in een nieuw decennium en wij geloven dat het niet om revolutie, maar evolutie draait. Optimaliseren is de sleutel tot succes. Dus geen dikke rapporten en eindeloze Powerpoint-presentaties, maar concrete acties op basis van een heldere analyse. Veel mkb willen bijvoorbeeld aan de slag hun digitale bedrijfsvoering en hun connectie met hun klant, maar weten in de praktijk niet waar ze moeten beginnen. Dat is logisch. Ondernemers horen en lezen veel over digitale transformatie, maar dit is een containerbegrip waar wij niet in geloven. Het gaat in de praktijk niet om transformatie, maar om transitie: digitaal is er al. Het is overal al om ons heen in ons leven. Digitaal is het nieuwe normaal. Het gaat om het optimaal gebruiken van deze mogelijkheden, samenwerken met anderen en het vertellen van een authentiek en consistent verhaal over jezelf. Aan de slag gaan met een mindset van trial and error. Bijvoorbeeld door via kleine afgebakende pilots te kijken wat werkt en wat niet. Als het niet werkt, leer je en kun je aanpassingen doorvoeren. Successen bouw je juist uit en maak je herhaalbaar en schaalbaar. Hecht niet te veel waarde aan allerlei mooie hype-termen, maar blijf dicht bij jezelf, je klanten en je netwerk. Technologie is slechts een hulpmiddel, het draait om menselijke interactie.

Wat is het laatste nieuws?

Uit marktonderzoeken blijkt dat consumenten steeds meer kijken naar de kernwaarden die een bedrijf uitstraalt. Passen die waarden bij hen dan zijn ze eerder geneigd om producten of diensten van het bedrijf af te nemen. Als bedrijf moet je dus werken aan een sterke reputatie met een helder verhaal dat vertrouwen uitstraalt en de juiste klanten aantrekt. Tegelijkertijd willen consumenten alles snel, makkelijk en liefst mobiel kunnen regelen, ofwel een geweldige klantervaring beleven. Je bent er als organisatie dus niet met een goede reputatie, maar moet ook daadwerkelijk leveren wat je belooft. Dat betekent technologische middelen optimaal inzetten en tegelijkertijd persoonlijk en menselijk blijven communiceren. Die combinatie is de uitdaging van nu.

www.thenewtomorrow.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief