Marketing Report
[Interview] Remco Dongor (Kapooow): Diversity & Inclusion gaat om meer omzet nieuws

[Interview] Remco Dongor (Kapooow): Diversity & Inclusion gaat om meer omzet

Remco Dongor is mede-eigenaar van KAPOOOW. Hij houdt zich onder meer bezig met het creatieve proces, strategie en consultancy We spreken hem.

Kun jij KAPOOOW introduceren?

Welkom in de vreemde en wonderbaarlijke wereld van KAPOOOW, waar reclamedromen van brandstof worden voorzien door cultuur en nieuwsgierigheid. Bij ons draait alles om impact, inclusiviteit en interactiviteit.

Naast fantasierijke campagnes kan je ook bij ons terecht voor strategische consultancy vraagstukken op het gebied van inclusief en intersectioneel merkdenken. Dat is KAPOOOW; Campagnes die mensen in beweging brengen door de kracht van subculturen.

Is er sprake van een creativiteitscrisis in de marketingindustrie?

Wat ons betreft is het juist de tijd waarin creativiteit kan floreren. Er is steeds meer ruimte voor allerlei verschillende perspectieven in de verhalen die we elkaar vertellen. Bovendien zijn mensen en de verschillende subculturen waar zij zich in bewegen nog nooit zo bereikbaar geweest. Wij geloven dat merkmagie ontstaat door de kracht van subculturen in te zetten om de doelgroep te activeren. Als je als merk in een continu gesprek met hen bent kan dat een enorme boost zorgen in kennis, houding en gedrag ten opzichte van het merk. Dit zorgt naar onze mening juist voor een bloei aan creatieve campagnes, dwars door alle subculturen heen.

Wat gaat het Contentmarketing Jaar 2022 brengen?

Wat wij zien is dat content zich jaar na jaar steeds meer gaat concentreren rondom het ‘social currency’ fenomeen, oftewel de mate waarin mensen het merk of informatie over het merk delen met anderen als onderdeel van hun dagelijkse sociale leven. Daar ligt wat ons betreft de magie waar je als organisatie constant bezig bent met het creëren van betekenisvolle ervaringen rondom het merk, om zo de merkloyaliteit te stimuleren bij de doelgroep en een betekenisvolle relatie aan te gaan.

Wat komt er na purpose marketing?

Wat vaak wordt aangeduid als purpose is voor ons een kernreden geweest om een nieuw reclamebureau te starten in 2013, waarbij storytelling, interactie en purpose samenkomen op een inclusieve manier. Zowel voor als achter de schermen. Wij geloven daarom ook niet dat het een trend is maar een nieuw besef. Inmiddels leven we gelukkig in een wereld waarin merken en organisaties inzien dat ze kleur moeten bekennen op sociaaleconomische zaken die in de maatschappij spelen. Consumenten willen weten hoe hun favoriete merken proberen hun steentje bij te dragen en welke invloed dat heeft in hun belevingswereld. Merken die hun toegevoegde waarde kunnen tonen in diezelfde dagelijkse belevingswereld van de consument zijn steeds meer bezig met identiteit en de subculturen waarin diezelfde identiteit zich manifesteert. Wat wij zien is dat merken en organisaties steeds meer op zoek zijn naar een begrip van die verschillende identiteiten van hun doelgroepen en hoe zij deze als hefboom kunnen gebruiken om meer mensen te bereiken.

Wat moet iedere marketeer begrijpen over branding?

Wij zijn ervan overtuigd dat marketeers ervan bewust moet zijn dat verschillende perspectieven een relevanter en ontvankelijker publiek creëren voor merken om mee te interacteren. Bovendien vergroot het de groep mensen om een krachtige en emotionele band mee op te bouwen. Diversity & Inclusion gaat dus ook om meer omzet onder de streep, dat is waarom premium merken hier al langere tijd mee bezig zijn dit in hun organisaties te verankeren. Een duidelijk begrip hiervan en dat het verder gaat dan kleur, gender of seksuele voorkeur is een voorwaarde anno 2022 alvorens er merkstrategieën en campagnes kunnen worden ontwikkeld

www.kapooow.nl

Lees ook:

[Interview] Dimi Albers (Dept): Onvoorstelbare vloedgolf aan investeringen in Metaverses

[Interview] Britt Hogenhuis (&agency) 2022 is het jaar van data, data en nog eens data

[Interview] Mark Schoones en Ashwin Murl: Purpose is een hygiënefactor, geen etalagestuk

[Interview] Budi Gonzalez de Chaves (Cheil): Wij zijn opvallend goed in sponsoring 2.0

[Interview] Maira Evers (Gardeners): Wij kiezen heel bewust onze klanten uit

Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

M100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief