Marketing Report
[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Heel gaaf als merkverhalen in elkaar overvloeien

[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Heel gaaf als merkverhalen in elkaar overvloeien

Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content.

Dag René. Nog gefeliciteerd met je aanstelling. Hoe ben je bij Value Zipper terechtgekomen?

Dank! Enige tijd geleden kreeg ik van Patrick van Hooy via LinkedIn een bericht. Hij wilde graag met mij in gesprek, maar op dat moment kwam het mij niet goed uit. Zes maanden later heb ik toch ingestemd. We spraken af in een café en daar vertelde hij mij over Value Zipper. Het brede en gevarieerde pakket aan media-oplossingen (magazines, online, social, films, festivals), de manier van denken/werken én het team hebben mij doen besluiten om voor Value Zipper te kiezen.

Welke werkervaring heb je hiervoor opgedaan?

Ik zit nu ongeveer zeven jaar in de media, maar eigenlijk ben ik altijd al gefascineerd geweest over hoe je met communicatie (bewust en onbewust) mensen kunt bewegen. In 2012 ben ik vanuit verscheidene gedetacheerde commerciële functies, als consultant bij Medix Publishers (medische uitgeverij Amsterdam) aan de slag gegaan. Doel was om stakeholders in de zorg te verbinden en van daaruit content te creëren waar de keten baat bij heeft. Vooral de patiënt uiteindelijk. Daar heb ik veel mogen leren qua media, politiek en consultancy. Na vier jaar wilde ik meer de consumentenmedia op en heb ik als salesconsultant gewerkt bij onder andere Reclamefolder.nl (RTL Venture/de Persgroep) en Join Influencer Marketing.

Wat zijn precies je taken bij Value Zipper?

Value Zipper ligt goed in de markt en heeft een goede naam opgebouwd. Het is een mooie basis om als organisatie uit verder te groeien. Mijn doel is om te kijken waar en hoe wij met onze vele media-oplossingen en kernwaarden, bredere en grotere relevante partnerships kunnen sluiten.

Branded content blijft groeien en zich ontwikkelen. Welke mogelijkheden zijn er anno 2019?

Er zijn zoveel verschillende soorten van branded content. Wat ik persoonlijk erg gaaf vind, is als merkverhalen in elkaar overvloeien en elkaar versterken. Bijvoorbeeld de samenwerking tussen James Bond en Heineken, tussen Veronica Inside en Bavaria of tussen Games of Thrones en Starbucks (!). Het leuke is dat Value Zipper ook inscript en joint promotions doet voor enkele Nederlandse films, zoals Huisvrouwen bestaan niet. Naast dit specifieke aanbod hebben wij nog veel meer oplossingen waar wij met merken samen kunnen werken. Dit vooral op de segmenten food (bijvoorbeeld met delicious., Lekker Gezond) en lifestyle/travel (bijvoorbeeld met Zin, Festival Zand).

Hoe zorg je ervoor dat de fragiele scheidslijn tussen redactionele en commerciële content gewaarborgd blijft?

Dat blijft altijd een lastige, maar helder blijven communiceren en challengen is key. Een redactie presenteert een umfeld die de lezer (betaald) omarmt; dat is heilig. Een commerciële organisatie wil graag een product/service verkopen, maar heeft in zekere zin ook een verhaal te vertellen (de why). De truc is dit te laten samensmelten op een dusdanige manier dat het voor alle partijen past en doeltreffend is. Kortom: creatief zijn, blijven challengen, blijven communiceren, dan kom je samen zeker verder.

Wat is het laatste nieuws?

Value Zipper is op 1 mei 2019 5 jaar geworden! Hulde voor Patrick van Hooy en zijn organisatie. Op naar de volgende 5 jaar. De manier van denken en handelen (blijf relevant, heb respect voor elkaar en kijk verder dan je neus lang is) vind ik tijdloos. Dat mag altijd genoemd worden. Verder staat op donderdagavond 6 juni 2019 de Value Zipper Cup weer op het programma. Dit is hét voorbereidingstoernooi voor de Adfocup, zoiets als wat Queens is voor Wimbledon. Speciaal voor mediabureaus, met mannen- én vrouwenteams. En qua business development zitten we ook niet stil. Kortom, we laten snel weer van ons horen!

www.valuezipper.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief