Marketing Report
[Interview] Rens Muller: Innovatie zit in het DNA van zowel Bicycling als Runner's World

[Interview] Rens Muller: Innovatie zit in het DNA van zowel Bicycling als Runner's World

Marketing Report publiceert een serie interviews met tijdschrift hoofdredacteuren. Vandaag spreken we Rens Muller, Managing Editor van Bicycling en sinds kort ook verantwoordelijk voor Runner's World.

Dag Rens, kun jij Bicycling en Runner's World introduceren?

In Bicycling staat de mens op de fiets en zijn of haar liefde voor die fiets centraal. Met bijzondere verhalen van gewone mensen. En met exclusieve verhalen van bijzondere mensen. In Runner's World gaat het om de liefde voor lopen. Inspireren en informeren is daarbij het devies.

Wat is de doelgroep van Bicycling en Runner's World en welke kanalen zet je in om die te bereiken?

Bicycling wordt voornamelijk gelezen door mannen die zelf regelmatig op de fiets zitten. Via print, website, socialmedia en nieuwsbrieven wordt de doelgroep bereikt. Runner's World wordt gelezen door mannen en vrouwen voor wie hardlopen een grote rol in het leven speelt. Via print, website, social media en nieuwsbrieven wordt de doelgroep bereikt.

Wat willen en verwachten jullie lezers van jullie?

De lezers van Bicycling verwachten verhalen die ze in de andere fietsbladen niet tegenkomen. Denk aan Ronald Koeman die een rondje op z'n mountainbike rijdt. Denk aan Johan Derksen die zich laat ontvallen dat hij het liefst wielrenner was geweest. Of denk aan Leo Alkemade die met zijn zoon hun liefde voor de fiets betuigt. De liefde voor lopen druipt van Runner's World af. Alle geportretteerden zijn als het ware evangelisten van de loopliefde. Van liefhebber tot topatleet. 

Wat kunnen Bicycling en Runner's World dat geen enkel ander tijdschrift kan?

Mede door de hulp van ambassadeur Laurens ten Dam worden voor Bicycling deuren geopend die voor anderen dicht blijven. Bicycling denkt bovendien zeer actief mee met partners. Zo ontstaan verhalen die niet alleen bijzonder zijn om te lezen, maar bovenal ook commercieel interessant zijn. Runner's World is als geen ander in staat om lopers te mobiliseren. De achterban is zeer trouw aan het merk. 

Wat doet Bicycling op het gebied van events?

Als een event ook uitgelegd kan worden als een gebeurtenis met media-impact, dan is de opening van een kasseistrook in Zeeuws-Vlaanderen een event zonder weerga. Met hulp van een petitie van Bicycling werd deze kasseistrook kosteloos opgeknapt door een aannemer. Bij de opening van de opgeknapte strook was heel veel pers aanwezig. Ook de Single Speed Day kon op veel interesse rekenen van deelnemers en media. Het was voor het eerst dat single fietsers tijdens een social ride nader kennis met elkaar konden maken. 

Welke producties van het afgelopen jaar ben je het meest trots op?

Bicycling: Fietsen met Ronald Koeman door de Noordwijkse duinen. Fietsen met Irene Schouten door haar Noord-Hollandse achterland. Runner's World: cover met braille. Dit ter gelegenheid van de samenwerking met stichting Running Blind en Nationale-Nederlanden. 

Wat maakt Bicycling en Runner's World aantrekkelijk voor adverteerders?

Zowel Bicycling als Runner's World denkt mee met adverteerders. Hoewel ik de voorkeur geef aan het woord partners in deze. Iemand met wie je gezamenlijk iets onderneemt.

Hoe kijk jij als Managing Editor naar het publiceren van branded content?

Zolang de branded content niet indruist tegen de merkwaarden van de titels, zie ik geen enkele belemmering. En zolang de redactie zelf de regie in handen houdt, kan branded content zelfs van meerwaarde zijn.

Hoe ver zijn Bicycling en Runner's World met betrekking tot digitalisering?

Bicycling en Runner's World zijn beide digitaal te lezen in de bekende tijdschrift-apps. Beide merken bieden ook diverse online-trainingen aan. En aan de betaalmuur wordt hard gewerkt.

Welke thema’s gaan een belangrijke rol spelen in Bicycling en Runner's World in 2023?

Nog meer dan voorgaande jaren zal Bicycling aandacht besteden aan gravelen. Deze manier van fietsen is enorm in opkomst. Bij het lopen is trailrunning erg populair. Wat is er dan ook mooier om dwars door de natuur over onverharde paden te lopen?

Wat is de belangrijkste innovatie in het tijdschriftvak en hoe gaan Bicycling en Runner's World die toepassen?

Innovatie zit in het DNA van zowel Bicycling als Runner's World. In die zin zullen beide bladen zich ook in het komend jaar blijven vernieuwen. 

Welke commerciële samenwerkingen staan er op de planning voor 2023?

Bicycling heeft een samenwerking met Alpecin. Het shampoomerk is onder meer sponsor van Mathieu van der Poel. Een lezer van Bicycling mag zijn fietsdroom insturen en met hulp van Alpecin wordt die droom verwezenlijkt. 

Runner's World heeft een innige samenwerking met Nationale-Nederlanden. Zo wordt er onder meer samengewerkt rondom de verkiezing Loper van het Jaar. 

www.bicycling.com

www.runnersworld.com

 

Runner's World en Bicycling zijn uitgaves van Hearst Netherlands

Als gretige nieuwsjagers speuren we de wereld af naar kwaliteit en trends op het gebied van mode, relatie, beauty, design, health, food, travel of welk lifestyle aspect dan ook. Onze vondsten delen we vervolgens via al onze media en events met onze lezers, gebruikers, klanten en fans. Dit doen we op onze herkenbare, hoogstaande, eigenzinnige manier en altijd met de behoeften van de eindgebruiker in het vizier.

www.hearst.nl


Lees ook:

[Interview] Miluska van 't Lam (Harper's Bazaar): Wij willen vrouwen inspireren groot te dromen

[Interview] Paul van Riessen (Quote): Diepgravende journalistiek kost tijd en doorzettingsvermogen

[Interview] Barbara van Erp (Saar Magazine): 50+ maar nog lang niet dood

M100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.