Marketing Report
[Interview] Roel van der Heijden (Zilveren Kruis): iedere marketeer moet zich meer verdiepen in tech en data interview

[Interview] Roel van der Heijden (Zilveren Kruis): iedere marketeer moet zich meer verdiepen in tech en data

In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken we met Roel van der Heijden, Senior Manager Brand & Marketing bij Zilveren Kruis, dat onderdeel is van Achmea.

Wat voor jaar was 2021 voor Zilveren Kruis?

2021 was voor Zilveren Kruis, zoals voor veel merken, weer een bijzonder jaar. Het eerste jaar waarin het volledige jaar door de coronacrisis werd gedomineerd. Voor ons, actief in de zorgverzekeringen, een extra uitdaging om relevant te zijn voor klanten. De verschillende perspectieven die er zijn (voor zorgaanbieders, klanten, politiek enzovoort) maakten ook 2021 weer uitdagend. Wij hebben ons gericht op het goed organiseren van de basis (beschikbare zorg, afspraken met aanbieders en dergelijke), zodat we klanten gemoedsrust konden bieden. Maar daarnaast een sterke focus op gezondheid; blijf bezig met je gezondheid, dat is meer dan alleen niet-ziek zijn. En je kunt er eigenlijk altijd wel aan werken, als je maar doet wat bij jou past. Vanuit die overtuiging hebben we veel initiatieven uitgerold om bij te dragen aan een gezonder Nederland.

 

Hoe kijk jij naar de ontwikkeling van influencermarketing?

Influencermarketing is natuurlijk een interessante manier om met de juiste doelgroep in contact te komen. Je kunt heel gericht je propositie onder de aandacht brengen van de beoogde doelgroep. Tegelijkertijd is het van belang dat de influencer echt een verlengstuk van je merk is. Daardoor is het gedrag van de influencer altijd van invloed op ons eigen merk en kiezen wij dus alleen influencers als ze ook bij ons merk passen. Daarnaast moet je eerlijk zijn in hoe je influencers gebruikt. Consumenten weten prima hoe dit werkt, dus het verhullen dat je samenwerkt is niet iets waar ik in geloof. 

Blijft duurzaamheid voor merken ook in 2022 de trend?

Dat hoop ik in ieder geval wel! Het is denk ik ook meer een noodzaak dan een trend en zeker voor de jongere generaties zal het steeds meer een vast onderdeel van hun leven zijn in plaats van iets wat je erbij doet. Het woord purpose vind ik wat zijn hype voorbij, omdat het ook wel erg misbruikt wordt maar uiteindelijk is de toekomst aan bedrijven met een doelstelling die verder gaat dan verkoop en waar het handelen in lijn is met dat gedachtegoed.

Waarmee kunnen media-exploitanten jou in 2022 blij maken?

Met innovatieve manieren om de juiste klanten te bereiken. Zeker met cookieless advertising en de uitdagingen die we hebben om de juiste klanten te raken, is er ook weer ruimte voor vernieuwing.  

Wordt branding in 2022 belangrijker dan ooit?

Dit sluit wat mij betreft wel aan op wat ik bij duurzaamheid aangaf. Ik denk dat de toekomst is aan bedrijven met een hogere doelstelling en dat doe je door een overtuiging te hebben vanuit je merk, die te laden vanuit je customer experience en te staven met proposities.

Wat ga je aan de bureaus waarmee je werkt in 2022 vragen wat je nog niet eerder hebt gedaan?

Niet per se iets wat we niet eerder hebben gedaan, maar voor ons staat 2022 nog meer in het teken van always on communicatie en integrale communicatieconcepten.

Wat zou elke marketeer in Nederland in 2022 moeten leren?

Iedere marketeer moet zich in 2022 meer verdiepen in tech en data. Wat mij betreft de bouwstenen van de marketeer van de toekomst.

www.zilverenkruis.nl

Lees ook:

[Interview] Vincent de Pooter (Company.info verwacht tweedeling bij thema duurzaamheid)

[Interview] Ivo Roefs over de weder-geboorte van Schuberg Philis

[Interview] Annette Reijersen van Buuren over de herpositonering van het merk Oranje Fonds

[Interview] Michel Tiggelman (Randstad): Geen digitale en offline doelstellingen, maar gezamenlijke inzet en resultaten

[Interview[ Caroline Henneman (Squla): in een onvoorspelbaardere markt is de kracht van je merk nog belangrijker
 


Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

Marketing100 wordt gesponsord door

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief