[Interview] Serge Steijn: Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap
Serge Steijn is vanaf 1 mei partner bij Open Now, het reclamebureau op basis van gedragsstrategie. We spreken hem over zijn functie als partner en de plannen van Open Now.
Kun je Open Now introduceren?
Open Now maakt reclame slimmer op basis van gedragswetenschap. Dat levert betere doordachte campagnes op die minstens zo creatief zijn.
Wat doen jullie precies?
We maken samen met onze opdrachtgevers creatieve campagnes en bouwen aan betekenisvolle merken. En soms zijn we ook consultants, die dieper inzicht kunnen geven over de psychologie van een bepaald product, dienst of markt.
Wat onderscheidt jullie van andere bureaus?
We onderscheiden ons doordat we gedragspsychologie en creativiteit op gelijkwaardige basis samenbrengen. Minder buikgevoel dus en meer inzicht. Al blijft creativiteit ook altijd een beetje magie. Hoe beter we begrijpen wat er echt gebeurt in het hoofd van mensen, hoe meer effect we voor onze opdrachtgevers kunnen bereiken.
Wat worden jouw taken als partner precies?
Goeie vraag! Ik ga me vooral bezighouden met de ontwikkeling van het bureau en van de mensen zelf. De kennis en creativiteit die we in huis hebben willen we nog beter laten aansluiten op wat opdrachtgevers nodig hebben. We zien dat er nog veel kansen liggen en staan pas aan het begin van deze ontwikkelingen. Ook kijk ik samen met de andere partners naar interessante partnerships. We willen graag met goede clubs samenwerken.
Wat zijn de plannen van Open Now voor de komende tijd?
We willen de marktleider zijn op het gebied waar creativiteit, gedragsstrategie en communicatie samenkomen. Dat betekent op de eerste plaats, hele slimme campagnes voor onze opdrachtgevers blijven maken. Maar het betekent ook meer naar buiten treden en anderen ontmoeten om ons vak verder te brengen.
Lees ook: