Marketing Report
[Interview] Tamara Couperus (Crocodile Agency): Wij bieden creativiteit, we denken out of the box interview

[Interview] Tamara Couperus (Crocodile Agency): Wij bieden creativiteit, we denken out of the box

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken Tamara Couperus, eigenaar van influencermarketingbureau Crocodile Agency.

Kun jij Crocodile introduceren?

Crocodile Agency is een creatief bureau dat merken onder de aandacht brengt bij de juiste doelgroep, met een specialisatie in de generatie Y en Z. Wij verzorgen verrassende brand awareness campagnes, influencer campagnes, pr en events voor merken als L'Oréal, Unilever, KPN, Jumbo en JBL. We zijn een jong bureau, maar we hebben veel ervaring en een groot netwerk van beroemdheden, artiesten en talenten, die we verbinden aan commerciële partners. De kern van onze werkwijze ligt in de dromen en wensen van het talent, die we met elke case vanaf het begin van de samenwerking bij de projecten betrekken. Dit geeft verrassende inzichten die we vervolgens met onze klanten kunnen omzetten naar unieke partnerships en advertising campaigns. Hierdoor krijgt de klant een campagne die bij zowel het merk als het talent past met als allerbelangrijkste: een effectief bereik van de gewenste doelgroep. 

Wat voor jaar is 2022 voor jouw bureau?

Vanaf de start in 2019 zijn we hard gegroeid, zelfs in de coronaperiode. Inmiddels hebben we een multidisciplinair team van twaalf medewerkers. We hebben in 2022 een aantal mooie klanten aan ons weten te binden, waaronder L’oreal, KPN, Vriendenloterij, Glimble en Merci. Verder hebben we naast Crocodile Agency een nieuw bedrijf opgezet, waar we binnenkort meer over gaan vertellen. Dit is een online creatieve partner voor mensen met heel veel bereik, zoals Snelle en Maan die zich exclusief bij ons hebben aangesloten. Dus, om het kort samen te vatten: een turbulent en supergoed jaar!

Wat kan jouw bureau dat andere bureaus niet kunnen?

Waar we ons in onderscheiden ten opzichte van anderen is een combinatie van sterktes. Door onze achtergrond in talentmanagement en ons netwerk binnen de muziekindustrie, kennen we heel veel bekende artiesten en tv-gezichten persoonlijk. We kunnen daardoor deze talenten al vroeg in het creatieve proces betrekken, zodat zij zich ook echt gehoord voelen. Dit zorgt voor een buitengewone werkwijze die zich doorvertaald in vaak hele persoonlijke en effectieve campagnes. Daarnaast weten we goed welke trends er op dit moment spelen, we schakelen snel en hebben een efficiënt proces. Plus wij bieden meer creativiteit, we denken out of the box. Tenminste, dat zeggen onze klanten zelf over ons, dus dat is een mooie bevestiging, haha!

Het is 2022. Een klant belt. Wat wil deze?

Ze willen hun merk op een onderscheidende manier onder de aandacht brengen bij een doelgroep die ze zelf niet goed kunnen bereiken en raken. Of een steengoede influencercampagne die op een onvoorspelbare manier hun product promoot. Of een samenwerking met een grote artiest of beroemdheid waarmee ze de wereld willen veroveren. De exacte vraag is vaak nog even aftasten voor de klant. De tweede vraag die ze dan vaak stellen is: 'Als 'ie ervoor open staat, hoe zou hij dit dan willen invullen?'. Dat is de perfecte opdracht voor ons en is het moment dat ons hart sneller gaat kloppen. Dit gaan we helemaal waarmaken voor ze en gaan ook direct voor ze aan de slag. En meer dan dat: we overleggen en sparren met de artiesten over wat een buitengewone invulling zou kunnen zijn voor de campagne, die zowel bij hen als het merk past. We zorgen altijd dat we meer leveren dan waar de klant om vraagt. Dat is denk ik ook waarom onze klanten steeds weer bij ons terugkomen.

Waarom zou het beste talent bij jouw bureau komen werken?

We hebben een superfijne cultuur met leuke mensen. We zijn toegankelijk en open, ook naar elkaar, allemaal aanpakkers. We bieden ook een hoop creatieve en organisatorische vrijheid in een groeiend bedrijf. Onze mensen staan midden tussen zeer uiteenlopende talenten: TikTok creators, programmamakers, YouTubers, artiesten, lifestyle influencers, you name it. Onze mensen staan met iedereen direct in contact. Zij kunnen ook meegroeien met ons bedrijf, dus dat is voor velen ook interessant. We zijn nuchter, bij ons hoor je geen gebakken lucht. Er wordt veel gelachen en we hebben een goede work-life balans; dat bewaken we. Dit zorgt voor een geweldige sfeer en een heerlijke dynamiek. Als je dit leest en het spreekt je aan, laat vooral wat van je horen!

Hoe zal influencermarketing zich ontwikkelen in 2023?

TikTok heeft ervoor gezorgd dat andere socialplatformen zich hebben moeten aanpassen. YouTube Shorts en Instagram Reels worden gigantisch door YouTube en Instagram gepushed. Dit zorgt nu al voor ander soort content dan een jaar geleden. In 2023 zet dit alleen maar verder door. Daarnaast raakt de influencermarkt nog meer gesegmenteerd. Dit komt door de grote diversiteit aan creators op TikTok (iedereen is een creator). Wat het voor merken nog relevanter maakt om dezer makers aan zich te verbinden.

Verder hopen wij stiekem dat meer YouTube creators zich gaan toeleggen op eigen high level series. YouTube zou daardoor een perfecte positie in kunnen nemen tussen alle on demand streaming diensten en tv. Series als The Dean van Daan Boom en Roadtrippers van StukTV hebben zich bewezen. Hoe meer van dit soort parels, hoe beter. En dit biedt ook weer kansen voor onze klanten.

Wat is het laatste nieuws?

We gaan verhuizen! Doordat we zo hard groeien zijn we toe aan een nieuw onderkomen, dus we gaan binnenkort verhuizen naar een groter pand. We gaan van ons knusse kantoor op het Rokin richting een ruim kantoor aan de Herengracht. Iets waar we met heel veel plezier naar uitkijken. Kom snel een keer langs!

Credits foto: Jesje Veling

www.crocodile.global

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief