Marketing Report
[Interview] Thijs van Grieken over Hockey.nl interview

[Interview] Thijs van Grieken over Hockey.nl

MarketingReport publiceert een serie interviews over special interest-websites. Vandaag spreken wij Thijs van Grieken, sponsormanager bij de KNHB, over Hockey.nl.

Dag Thijs, kun jij Hockey.nl introduceren en toelichten welke rol deze site speelt binnen de KNHB?

Hockey.nl is het community-platform van de KNHB. Het geheel bestaat uit een website, een app en diverse socialmediakanalen. De KNHB vindt het belangrijk dat het een platform is voor alle hockeyers. De redactie opereert daarom onafhankelijk. De site en app biedt een standenmotor met alle uitslagen, programma’s en standen van alle (inter)nationale hockeycompetities. Daarnaast vind je er interviews, samenvattingen van wedstrijden, video’s met tips and tricks, alle informatie over de 324 verenigingen in Nederland, de basis van de regels en nog veel meer.

Welke doelgroep willen jullie bereiken met de site?

Hockey.nl is er voor alle hockeyers, alle hockeyfans en sportliefhebbers. We zien dat veel actieve hockeyers gebruikmaken van de site, maar ook andere mensen die de hockeysport een warm hart toedragen.

Wat heeft corona gedaan met jullie bereik?

Veel mensen bezoeken de site en de app rond de weekenden als de competitiewedstrijden gespeeld worden. In de periode dat er geen competitie gespeeld mocht worden, lag het bereik een stuk lager. Maar nu er weer gespeeld wordt, zien we dat het bereik ook weer terugkeert naar het oude niveau en daar inmiddels af en toe overheen gaat.

Hoe zorg je ervoor altijd het laatste nieuws te kunnen bieden?

Hockey.nl beschikt over een vaste redactie met camjo’s, schrijvers, analisten en statistieken-specialisten. Zij zijn goed op de hoogte van wat er speelt. Daarnaast ontvangt de redactie regelmatig tips van verenigingen of hockeyers en vanzelfsprekend volgt men ook diverse nieuwssites.

Hockey wordt soms nog als een sport voor de elite gezien. Hoe kijk jij hier tegenaan?

In 1998 vond het WK voor Dames en Heren plaats in Utrecht. Dat toernooi en de aandacht die onze sport toen kreeg heeft van hockey meer een familiesport gemaakt. Sindsdien is ons ledenaantal verdubbeld en is de populatie ook verbreed. Op dit moment doet de KNHB er samen met de verenigingen veel aan om hockey nog toegankelijker te maken. We proberen hockey aandacht te geven in wijken waar sporten en hockeyen niet vanzelfsprekend is, via bijvoorbeeld de Hockey Foundation, een initiatief van Rabobank en de KNHB. Maar ook op de reguliere verenigingen is er gelukkig steeds meer aandacht voor inclusiviteit en diversiteit. Op alle terreinen. De KNHB streeft ernaar dat niet alleen iedereen welkom is, maar zich ook welkom voelt. Juist dit onderwerp is een van de speerpunten in de Visie 2026 van de KNHB: Nederland Hockeyland.

Hoe kijk je aan tegen het publiceren van branded content?

We werken graag samen met onze partners die, laten we daar open en eerlijk over zijn, het ook mogelijk maken dat bijvoorbeeld Hockey.nl er is. Dus met branded content hebben wij geen enkel probleem. Wel hebben we afgesproken met onze partners dat branded content altijd moet aansluiten bij het doel van de site en de interesse van de bezoekers. De KNHB, de redactie en onze partners hebben daarom vaak contact met elkaar om dit te waarborgen.

Hockey.nl maakt deel uit van het portfolio van [M]media. Met meer dan 100 verschillende websites en apps bereikt [M]media ruim 10 miljoen mannen en vrouwen per maand in het hart van de doelgroep. Daarmee hebben ze het sterkste mannen- en vrouwennetwerk van Nederland. Afhankelijk van de campagnedoelstelling kijken ze naar de sterkste advertentieoplossing binnen het eigen netwerk. Een one-stop-shop om mannen en/of vrouwen digitaal te bereiken. Alles voor een krachtig resultaat.

Abonneer je op onze nieuwsbrief.