[Interview] Thomas Wolters (Elevator): Uiteindelijk gaat het om twee targets; simpel te onthouden en te meten

[Interview] Thomas Wolters (Elevator): Uiteindelijk gaat het om twee targets; simpel te onthouden en te meten

25-03-2021 12:33:00 | Door: David de Jong | hits: 2313 | Tags:

Thomas Wolters is Managing Director bij MakerStreet. We spraken hem over Elevator, dat als growth marketing bureau als onderdeel van MakerStreet bedrijven helpt hun websites zo efficiënt mogelijk in te richten.

Dag Thomas! Kun jij Elevator introduceren?

Jazeker! Elevator is een growth marketing bureau dat vorig jaar is opgericht. Wij helpen klanten om, vanuit de data, het verkeer náár en óp hun website of app zo efficiënt mogelijk in te richten.
Dat betekent de juiste doelgroep vinden, aantrekken en hen op de website optimaal bedienen. Een korte klantreis, maar wel zo ingericht dat de eindgebruiker niets mist. Het mooie is dat wij alles vanuit de data bekijken en dus snel en kort cyclisch kunnen verbeteren. Test fast, learn fast.

Een klant belt. Wat wil hij of zij?

Ze willen groeien. En ze beseffen zich dat ze niet de capaciteit en/of de expertise in huis hebben. Dit kan op data-, traffic- of conversiegebied zijn, of alle drie.  Omdat wij alles vanuit de data doen, kunnen we snel impact laten zien. Resultaat is overigens voor ons niet alleen groei in omzet of eindgebruikers, maar zeker ook groei in expertise bij onze klant. Zodoende kan de klant, als wij weg zijn, door op een hoger niveau.

Wat kan Elevator dat andere bureaus niet kunnen?

Wij zijn erg goed om de bedrijfsstrategie en -uitdagingen te vertalen naar een marketingstrategie en deze concreet en meetbaar te maken. Bovendien kunnen wij deze strategie ook executeren en zelfstandig het vliegwiel data-traffic-conversie bij de klant aan de gang krijgen en op basis van data versnellen. Onze mensen hebben een specialisatie, bijvoorbeeld CRO, data analyst of SEA, maar hebben zich door verschillende projecten kunnen verbreden op de andere vlakken. Dat is ook logisch; als je CRO-specialist bent en je wilt snel impact maken, is het handig als je de data kunt analyseren en weet hoe je kwalitatieve leads binnen kunt krijgen. Het beste is dat je ook daar aan de knoppen zit en kan optimaliseren of de SEA-specialist gericht kan aansturen. Ten slotte zijn wij onderdeel van Makerstreet, waardoor we klanten over de gehele breedte verder kunnen brengen.

Welke rol speelt Elevator in het MakerStreet-spectrum aan bureaus?

Goede vraag! MakerStreet is gebouwd rondom de product life cycle. Zij zijn erg goed in het begeleiden en creëren van innovaties en sterk in het bouwen en designen van websites. Het onderdeel dat nog miste in deze cyclus, was marketing en optimalisatie. Ik heb erg veel ervaring op dit gebied dus dit komt mooi samen!

Je hebt voorheen marketing functies gehad bij grote bedrijven als XS4ALL, Tele2 en Travix. Hoe is de dynamiek bij Elevator?

Om onze meerwaarde te kunnen blijven bieden, zijn we met innovatieve marketing bezig en dat is per definitie dynamisch. Wat zijn nieuwe inzichten, wat werkt wel en wat niet? Wat kunnen we bij hen en andere klanten implementeren? Doordat we bij verschillende klanten werken én met data alles snel kunnen meten, kunnen we ook snel verbeteren. Wat het ook dynamisch maakt, is dat je veel verschillende klantcases tegelijk behandelt en ook in verschillende fases, pitch, voorstel, implementatie en opvolging.

Overigens was ik ook bij de grote bedrijven innovatief bezig. Bij Tele2 hebben we een compleet nieuw netwerk, merk en propositie in de markt gezet. Bij Travix, moederbedrijf van onder meer CheapTickets en Vliegwinkel, zijn we op basis van voorspelmodellen producten dynamisch gaan aanbieden en hebben we een model ontwikkeld voor conversie-attributie voor off- en online media-inzet.

In jouw bijdrage aan ons forum over data zeg jij: Het doel dat ik altijd stel, is alleen projecten te doen die zowel de klanttevredenheid als de omzet verhogen. Ik zeg: even simpel als briljant…

Inderdaad! Ik ben gestart bij bedrijven waar soms tien targets per jaar werden gesteld, die soms met elkaar in strijd waren. En anders wel in strijd met die van een andere afdeling. Ik heb altijd hierin de verbinding gezocht, door gezamenlijke targets over de afdelingen heen te stellen en zo samen tractie te krijgen. Uiteindelijk is dit 't geworden. Simpel voor iedereen te onthouden en te meten. En je pakt zowel korte termijn in de vorm van omzet als de lange termijn in de vorm van de klant in één keer mee.

Wat zijn jouw ambities met Elevator voor 2021?

Mijn ambitie is om zoveel mogelijk klanten verder te brengen met hun groeiambities en tevens met hen ervoor te zorgen dat ze structureel sterker worden op data driven marketing. Om dat te realiseren wil ik verder doorgroeien in zowel grootte als expertise, zodat we toonaangevend kunnen blijven. Gelukkig zijn deze twee groeigebieden goed te combineren.

Wat is het laatste nieuws?

Om dit alles te realiseren hebben we momenteel vijf vacatures en zijn we altijd geïnteresseerd om in gesprek te gaan met ambitieuze, leergierige vakidioten.

Elevator is onderdeel van het MakerStreet-netwerk


 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie