Marketing Report
[Interview] Tijmen Mulder (Robot Kittens): Wij kijken met een technologie-bril naar campagnewerk  interview

[Interview] Tijmen Mulder (Robot Kittens): Wij kijken met een technologie-bril naar campagnewerk 

In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken wij met Tijmen Mulder, Creative Director & Co-Founder van Robot Kittens.

Kun jij Robot Kittens introduceren?

Robot Kittens is een creative digital tech agency. Wij focussen ons op campagnes en projecten met een primair digitaal element. En dan het liefst op de cutting edge van innovatie of gaming-gerelateerd. We houden ons tegenwoordig veel bezig met apps, webgames, Augmented Reality, Virtual Reality, machine learning en holografische displays. We hebben afgelopen maand in opdracht van IceMobile voor OXXO, de bekende supermarktketen uit Mexico, een 90’s pixel racing game ontwikkeld. En we zijn nu bezig met een locatie-gebaseerde-app voor een indrukwekkend TV-programma, dat vanaf januari van start gaat. 

Wat voor jaar is 2022 voor jouw bureau?

2022 is voor ons bureau een goed jaar. Nou kan ik niet zeggen dat we erg geleden hebben in de coronatijd, maar dit jaar merken we dat onze klanten weer meer op zoek zijn naar vernieuwing, creativiteit en innovatie. Tijdens corona voelde het alsof creativiteit flink stagneerde. Dus ik ben erg blij met 2022! Laat 2023 deze trend maar voortzetten.

Wat kan jouw bureau dat andere bureaus niet kunnen?

Naast technische innovatie hebben wij vaak ook een creatieve-, strategische- of consultancyrol binnen de ontwikkeling van concepten. Door met een technologie-bril naar campagnewerk te kijken, krijg je andere inzichten en maak je het concept rijker. De combinatie van mobiel met digital out-of-home, toegepaste Augmented Reality in combinatie met real-life-gaming. In dit soort nieuwe media-combinaties zie ik onze meerwaarde.

Het is 2022. Een klant belt. Wat wil deze?

Die wil meestal weten: wij hebben een concept bedacht, kan dit? Gelukkig is het antwoord meestal JA. Of JA, maar heb je hier al aan gedacht? We proberen altijd dat stapje extra te zetten met ons team, zodat er iets vernieuwends en innovatiefs uitrolt. 

Is er met zoveel focus op data niet te weinig aandacht voor creatie en merkbouwen?

Data is erg belangrijk. Dat mechanismen en concepten werken door data te onderzoeken is essentieel, maar we moeten ook de creativiteit niet verliezen. De mooiste dingen maak je als je er in gelooft en je het met passie doet. Met volledig acteren op data krijg je een eenheidsworst. Dit zie ik wel heel veel om me heen gebeuren. Dus ik ga graag de barricade op voor creatief en innovatief werk, onderbouwd door data! 

Waarom zou het beste talent bij jouw bureau komen werken?

Bij ons gaat het echt om de mensen. Wij hebben een heel divers team, die vooral allemaal zichzelf kunnen en mogen zijn. Dat hoor ik intern ook terug, dat we een hele vrije en open cultuur hebben. Iedereen heeft inspraak, en mijn main focus is dat mensen naast dat ze mooi en goed werk maken; een normaal leven kunnen leiden. 

Wat is het laatste nieuws?

Die Elon Musk he ;)

www.robotkittens.nl

Lees ook:

[Interview] Michiel Rijshouwer (Persuade): Wij helpen merken een beweging te maken

[Interview] Klaas Engelsma (BrandBase): Wij concentreren ons op trialists en switchers en maken klanten weer loyaal

[Interview] Antoine Houtsma (Joe Public): Ons model stelt creativiteit boven alles

[Interview] Judith Peters (Havas Lemz) over merken meer betekenisvol maken

[Interview] Henri Lessing (Age Media): Op YouTube komt alles samen - search, storytelling, long-form content en nu ook shorts

 

Abonneer je op onze nieuwsbrief.