Marketing Report
[Interview] Tim van der Bilt over Incubeta Maze-One's winst bij FD Gazellen top 100

[Interview] Tim van der Bilt over Incubeta Maze-One's winst bij FD Gazellen top 100

Tim van der Bilt is founder en CEO van Incubeta Maze-One. Met zijn bedrijf kwam won hij zilver in de FD Gazellen top 100 van de snelst groeiende jonge bedrijven. We spreken hem.

Proficiat Tim, wat een mooie prestatie. Hoe kijk je terug op deze eervolle opname in de FD Gazellen top 100?

Ja, superleuk en heel eervol om na drie jaar keihard werken als team daar op het podium te staan!

We hebben dus zilver gewonnen bij de snelst groeiende bedrijven in de regio west-Nederland. Dat is uit 600 deelnemers uit alle categorieën natuurlijk helemaal geweldig! (redactie: met de volgende cijfers: 5,2 miljoen aan omzet, een omzetgroei van 1246 procent en een FTE-groei van 650 procent)

Nog even voor de lezers die jullie nog niet kennen: wat doet Incubeta Maze-One precies?

Wij zijn een digital agency gespecialiseerd in Amazon en bol.com. Wij helpen merken met hun aanwezigheid daar op het gebied van branding, performance en advertising.

Wat voor klanten bedienen jullie?

De klanten waar we het meest succesvol mee samenwerken zijn merken die Amazon en bol.com als kanaal serieus nemen en net zoveel aandacht geven als hun eigen webshop of hun fysieke retailers. Marketplaces spelen hun eigen rol in het geheel – het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een nieuw product het eerste jaar alleen via de eigen site gaat en pas daarna op marketplaces – en bij onze meest succesvolle klanten is daar een geïntegreerde kanaalstrategie op.

Wij werken veel voor merken die hun hoofdkantoor hebben in één van de landen waar wij met een kantoor aanwezig zijn (Amsterdam, Madrid, Londen, Kopenhagen en Berlijn) en wij helpen hen dan om internationaal te groeien via marketplaces. Veel klanten vinden het fijn om een bureau in de buurt te hebben met lokale specialisten die dezelfde taal spreken en met wie ze fysiek om tafel kunnen.

 Wat kan adverteren op Amazon voor een bedrijf doen?

Adverteren op Amazon is noodzaak geworden. Zonder een goede advertentiestrategie en budget kom je er helaas niet meer aan te pas, zeker niet in de ontwikkelde markten. Amazon advertising is in Q3 2022 gegroeid naar 10 miljard dollar en snoept wereldwijd steeds meer ad spend van Google en Meta. De investeringen in het advertisingplatform die zij doen zijn groot en het wordt steeds gecompliceerder en competitiever, vandaar dat een specialist zoals wij ingehuurd wordt

Met welke vragen komen klant bij jullie en hoe helpen jullie ze verder?

Vooral het openen van nieuwe markten, het verbeteren van de marges en maken van marketplace specifieke content. Vaak hebben onze klanten al hele goede inhouse teams en huren ze ons in voor hele specifieke zaken waar hun inhouse team net even iets minder kaas van gegeten heeft. 

Hoe kijk je naar 2023?

Retail media zal door blijven groeien en dit zit voor een groot gedeelte op marketplaces zoals Amazon. Dit wordt het jaar dat het een dusdanig groot budget wordt dat daar op uitgegeven wordt dat duopolie zoals dat zo lang een feit is geweest in online adland doorbroken wordt. Dit wordt versneld door de groei van e-commerce en het uitfaseren van de cookie zoals we die zolang gekend hebben. Heel interessant om te volgen en midden in te zitten. 

Wat is het laatste nieuws?

Ons laatste nieuws is dat we officieel Amazon-partner zijn wat betekent dat wij aan de hoogste kwaliteitseisen van Amazon voldoen. En dat we bol.com Gold Partner gebleven zijn.

www.incubeta.com

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.