Marketing Report
Intracto Group neemt Zweedse full-service agency Stendahls over

Intracto Group neemt Zweedse full-service agency Stendahls over

Met de overname van Stendahls zet Intracto Group zijn eerste stappen in Scandinavië. Het prestigieuze Zweedse full-service agency staat met een team van 120 experts in strategie, creatie en technologie bekend om de holistische aanpak op het vlak van merkcommunicatie.

Stendahls is voor Intracto Group het antwoord op de sterke behoefte aan een digitale full-service, end-to-end partner in Scandinavië.

De overname van Stendahls onderstreept de ambitie van Intracto Group om – naast het sterke groeitraject in de Benelux – een geïntegreerde full-service bureaugroep op pan-Europees niveau op te bouwen.

Gezien de ambities van Intracto Group is Zweden het perfecte land om voet aan wal te zetten in Scandinavië. De ruim 10 miljoen inwoners zijn actief in meer dan 1 miljoen bedrijven. De reclame-uitgaven daarvan bedroegen vorig jaar meer dan 1,2 miljard euro. Zweden heeft ook een zeer sterke positie op het gebied van design, gaming en technologische innovatie in vele sectoren.

Net als in de Benelux is het bureaulandschap in Scandinavië nogal gefragmenteerd. In dit landschap wil Intracto Group een actieve rol spelen als end-to-end, full-service partner. Dankzij de overname van Stendahls kan Intracto Group nóg beter inspelen op de behoeften van internationale klanten. Terwijl lokale experts hun meerwaarde kunnen toevoegen aan internationale deals.

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: "In elk rapport over digitale adoptie komt Zweden als koploper naar voren. Of het nu gaat om het gebruik van sociale media, e-commerce of digitale bank- en financiële apps: Zweden loopt altijd voorop. Toch slagen maar weinig bureaus erin om voor hun klanten een echte end-to-end partner te zijn. Vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten, wisten we dat Stendahls goed bij onze groep zou passen. Het team, hun expertise en hun mindset sloten perfect bij die van ons aan. Wij hechten allebei veel belang aan kennisdeling om zo onze collega's en klanten te helpen het verschil te maken.”

Henrik Segergren, CEO Stendahls: ""Het is opvallend hoe onze visie op marketing, communicatie en technologie een blauwdruk lijkt te zijn van het project, dat Intracto Group aan het bouwen is. Ook wij geloven, dat we – meer dan ooit tevoren – nóg klantgerichter moeten zijn. De meeste bureaus lijken hun adviezen te baseren op hun eigen mogelijkheden. Niet op basis van wat de klant écht nodig heeft. Net als Intracto Group willen wij dat type bureau niet zijn. De culturele overeenkomst met Intracto Group is 100 procent. In onze ambitie om te groeien was de tijd rijp om de krachten te bundelen. We zetten de merken van onze klanten in het voetlicht. Over media, markten en grenzen heen. En dat in een wereld, die constant evolueert en steeds digitaler wordt."

www.intracto.group
www.stendahls.se

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief