Marketing Report
Jaap Toorenaar brengt boek Hoe verzinnen ze  het? uit

Jaap Toorenaar brengt boek Hoe verzinnen ze het? uit

Foutje, bedankt, Melk. De witte motor, de supermarktmanager van Albert Heijn, Even Apeldoorn bellen, Ik heb nog zo gezegd: geen bommetje, Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend, Niet omdat het moet, maar omdat het kan, de zwanen van KLM. Het zijn stuk voor stuk reclamecampagnes die miljoenen Nederlanders kennen en die zich verankerd hebben in onze cultuur. Hoe verzin je die en wat maakt ze zo sterk?

Jaap Toorenaar vroeg het ruim 50 bedenkers van roemrijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker, over de (dwaal)sporen die ze bewandelden en over de eerste reacties van hun opdrachtgevers; er klonk niet altijd applaus voor hun idee. Het boek Hoe verzinnen ze het? biedt de lezer waardevolle lessen over herinneringswaarde en overtuigingskracht, een unieke kijk achter de schermen van de reclamewereld en bovenal veel leesplezier. Want ook voor reclame geldt: wie is er niet groot mee geworden?

Jaap Toorenaar is reclameman en publicist. Hij is mede-bedenker van de Calvé-pindakaas-commercial met Evert van Benthem. Van zijn hand zijn ook slogans als ‘Een beter milieu begint bij jezelf’, ‘NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en ‘De maatschappij. Dat ben jij’. Hij schreef columns voor HP/De Tijd. 

Het boek is vanaf 20 maart verkrijgbaar.

www.mavenpublishing.nl/Hoe-verzinnen-ze-het

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief