Marketing Report
Jevermerk Ketel 1 kiest Das Buro

Jevermerk Ketel 1 kiest Das Buro

Ketel 1, dat onderdeel is van Nolet Distillery heeft in het najaar van 2019 een pitch uitgeschreven. Das Buro is de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en het realiseren van creatieve online en offline campagnes. Hiervoor wordt onder andere samengewerkt met communicatiebureau Coopr. De eerste campagne wordt de komende weken uitgerold.

Een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is het introduceren van de Ketel 1 Hard Lemonade. In deze mixdrank wordt de Ketel 1 Jenever gecombineerd met citroensiroop (Pinkyrose Straight Lemon), bruisend water en een schijfje citroen en limoen. Samen met een nieuwe visuele identiteit en merk- en productcampagnes wordt hiermee de komende jaren een jongere doelgroep, millenials vanaf 25 jaar, aangesproken.

Mady Hogenboom, Brand Manager Ketel 1: "Ons merk staat voor de uitdaging om haar relevantie te verhogen onder een jongere doelgroep vanaf 25 jaar zonder de rijke geschiedenis te vergeten. Met onze nieuwe merkstrategie ‘1 for all’ laten we zien dat jenever tijdloos is en elke generatie kan aanspreken. We zijn ervan overtuigd dat Das Buro door hun Less Talk, More Rock DNA in combinatie met sterke strategische input, design en creativiteit, hét bureau is om het merk de komende jaren naar de volgende fase te brengen."

Dennis van der Meule, partner en merkstrateeg bij Das Buro: "We zijn heel trots dat we voor Ketel 1 aan de slag mogen. Ketel 1 is een prachtig merk met een rijke geschiedenis. We hebben onwijs veel zin om aan de slag te gaan voor een van de oudste bedrijven van Nederland met grote plannen voor de toekomst."

www.ketel1.nl
www.noletdistillery.nl
www.dasburo.nl

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief