Marketing Report
Joe Public ontwikkelt eerste merkcampagne voor KiKa nieuws

Joe Public ontwikkelt eerste merkcampagne voor KiKa

Joe Public ontwikkelt voor Kika de eerste merkcampagne. De stichting Kinderen Kankervrij heeft zich als doel gesteld de genezingskans van kinderkanker te verhogen van de huidige 81 procent naar 100 procent en zocht een manier om dit onder de aandacht te brengen. 

De merkcampagne

Vooral het huidige genezingspercentage van 81 procent blijkt een eye-opener. De stappen die zijn gemaakt en de resultaten bewijzen dat donaties en onderzoek echt helpen. Daardoor kon gekozen worden voor een unieke invalshoek als het gaat om campagnes rond dodelijke ziekten: positief en hoopvol, vanuit het perspectief van volwassenen, die zijn genezen van kinderkanker.

We zien hoe ze ooit in het ziekenhuis, net als alle kinderen, ervan droomden om later bij de brandweer te gaan, voetballer te worden, danser of moeder. En dat blijkt gelukt. Ze zijn genezen van kinderkanker en hebben hun kinderdromen waar kunnen maken. In de brandweerkazerne, de dansschool, de kleedkamer en de net ingerichte kinderkamer zien ze zichzelf in de spiegel terug, toen ze nog ziek waren. En beseffen dat ze het uiteindelijk gehaald hebben.

Maar dat geluk heeft niet iedereen. Bijna 20 procent van de kinderen met kanker redt het niet. Terwijl elk kind recht heeft om zorgeloos groot te worden. Laat kinderdromen uitkomen, is de oproep namens KiKa. Ga naar de (vernieuwde) website en kijk wat je kunt doen. 81 procent is mooi, maar we moeten naar de 100 procent.

Credits:

Klant: Kika | Verantwoordelijk bij klant: Jakolien van Eijk & Frits Hirschstein | Bureau: Joe Public Take-Away Advertising | Strategie: Sanne Nobel, Marc Oosterhout | Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk | Account: Willemijn van Eeghen, Sabien Smit | Agency Producer: Merel Groenenboom, Dylan Driessen | Director: Valentijn van den Heuvel & Emma van den Ban | Supervising director: Ismael ten Heuvel | DOP: Myrthe Mosterman | Production company: Pink Rabbit | Special thanks to Wilhelmina kinderziekenhuis and Prinses Máxima Centrum | Executive producer: Mireille Lampe Producer: Monique van Beckhoven | Photography: Suzanne Karsters | Casting: Jut & Jul, John Doornik | 1st AD: Thomas Rodhe | 2nd AD: Jorit Koster | Focus Puller: Pansci Puts | 2nd AC: Zoe Puts | VTR: Menno Looien - Matswart | Gaffer: Janneke Hogenboom | Best Boy: Erwin Smit | Electriciens: Gino Wouters, Jimmy Groeneveld, Ravi Piccolo, Maxime Pottuit | Grip: Kaspar Burghard & Jasper Leeman | Art director: Ralf van Lanen - Jelier en Schaaf | Art assistents: Huib Raeven & Isabel Beerens & Amber Smits Schouten | Styling: Monica Petit & Anouk Boef | HMU: Janine Tamboer | Special HMU: Calou Jansen | Location manager: Floris van der Wal | Children coordinator: Regina Pater | PA: Gess Sumter, Eva Mallekooten, Rocky ten Heuvel Catering: Nanja | Camera equipment: Camelot | Light equipment: Lux en Co | Edit: MRTN – Pim & Martin & Kevin | Producer: Vareen Rook | VFX: Captcha: Elmer Leeuwaarden & Martina Regan  Grading: Captcha: Harm Rieske | Music & sound: Merlijn Snitker & Hielke Praagman | Voice over: Jacob Derwig

www.joepublic.nl

www.kika.nl

Lees ook:

Antoine Houtsma on stage in Comedy Cafe

29-07-2023 | 11:41:00
Antoine Houtsma is mede-oprichter en creative director van Joe Public Amsterdam. Hij heeft de mooiste baan ter wereld. Nou ja, op één na dan misschien. Na een training van twee maanden stapte Antoine on stage in het Comedy Cafe voor zijn ten minutes of fame

Joe Public ontwikkelt radiocampagne voor De Oogvereniging

26-06-2023 | 16:20:00
Joe Public heeft een radiocampagne ontwikkeld voor patiënten en belangenorganisatie De Oogvereniging ter promotie van de Ooglijn. Mensen met een oogaandoening kunnen dat nummer bellen voor gratis advies en een luisterend oor

Joe Public Zuid-Afrika wint gouden Lion bij Young Lions film-competitie

23-06-2023 | 15:01:00
Joe Public Zuid-Afrika heeft in Cannes een gouden Lion gewonnen bij de Young Lions film-competitie. Bernice Puleng Mosala en Raphael Janan Kuppasamy wonnen namens Joe Public een competitie voor jong talent waar 250 teams aan meededen

[Marketing Report Cannes] Manuel Ostyn over Joe Public Belgium

21-06-2023 | 09:38:00
Marketing Report Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn tot en met 22 juni dagelijks live te beluisteren op New Business Radio en als podcast op de website van Marketing Report

[Marketing Report Cannes] Interview with Pepe Marais (Joe Public)

20-06-2023 | 10:45:00
Marketing Report is live in Cannes, speaking to key players in the market every day. Pepe Marais is co-founder and owner at Joe Public

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.