Marketing Report
Joe Public verzorgt vervolgcampagne #doeslief van SIRE

Joe Public verzorgt vervolgcampagne #doeslief van SIRE

Als vervolg op de #DOESLIEF-campagne in maart 2019, kondigt SIRE een korte, actuele vervolgcampagne aan gericht op geweld en agressie tegen hulpverleners. Vanaf 24 december 2019 worden een week lang online video’s, tv- en radiospots ingezet die dit ongewenste gedrag adresseren met de uitspraak #DOESLIEF. De campagne is ontwikkeld samen met Joe Public Take-Away Advertising, en in samenwerking met onder andere Publicis Groupe/Starcom, Blauw Gras en Coopr.

In 2011 lanceerde SIRE de campagne Handen af van onze hulpverleners nadat uit onderzoek bleek dat 53 procent van de hulpverleners wel eens geconfronteerd werd met geweld. Acht op de tien Nederlanders zeiden toen het geweld en agressie tegen hulpverlenend personeel af te keuren. Acht jaar later blijkt het beledigen, bedreigen of zelfs fysieke geweld tegen hulpverleners weliswaar afgenomen, maar het komt nog steeds te vaak voor. SIRE hoopt met deze korte #DOESLIEF-campagne op tv, radio en online opnieuw bij te dragen aan een stukje bewustwording over dit onderwerp en een verdere daling van dit gedrag te stimuleren.

Op 4 maart 2019 lanceerde SIRE haar nieuwe campagne #DOESLIEF, waarmee zij Nederlanders aan het denken heeft gezet over hoe we dagelijks met elkaar omgaan. De campagne, die Nederlanders confronteert met klein en groot onaardig gedrag, is bij de lancering uitgebreid besproken in de media en sindsdien gaan leven in heel Nederland.

Credits:
Reclamebureau: Joe Public | Mediabureau: Publicis Groupe / Starcom | Pr: Coopr | Social bureau: Blauw Gras | Postproductie: The Compound | Geluid: Soundcircus, Shelley Bos (stem)

www.sire.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.