Marketing Report
Jouw content op een bierviltje: Boek over marketing voor kleine ondernemers nieuws

Jouw content op een bierviltje: Boek over marketing voor kleine ondernemers

Bas Hakker heeft een boek geschreven over marketing voor kleine ondernemers. Het is bedoeld om eigenaren van bureaus en freelancers te helpen met het opbouwen van hun klantenbestand via contentmarketing. Door het schrijven van blogs, maken van podcasts en video's kunnen ze een publiek opbouwen.

Iedere kleine of grote ondernemer kan met behulp van wat basale marketingprincipes (en hard werken en geduld) een publiek opbouwen en zijn spullen of diensten aan dat publiek verkopen. In Jouw contentplan op een bierviltje vertelt Bas Hakker, zonder de alwetende goeroe uit te hangen of kansloze beloftes te geven, hoe je zelf aan de slag kunt met contentmarketing. Een heel plan voor zo’n leven zonder bazen past op één bierviltje. Jouw contentplan op een bierviltje, uitgegeven door S2uitgevers, is op 24 januari 2022 verschenen.

Media- en marketingjournalist Hakker (AD, Candid.news, Managementboek) is zelf circa 20 jaar met veel plezier freelancer. Hij heeft het altijd leuk gevonden om wat marketingprincipes van zijn opleiding te gebruiken om zijn schrijfbedrijf draaiende te houden. Sinds een jaar of vier koppelt hij die praktijkervaring (een eigen podcast, nieuwsbrieven en blogs) aan de inzichten uit de wereld van contentmarketing. Met Kleedkamer4 gaat hij freelancers en andere kleine ondernemers helpen met het opbouwen van een bestaan. 

Bas Hakker: “Je doet eigenlijk niets anders dan wat al die artiesten in de Top 2000 deden: je maakt iets, bouwt er een publiek mee op en verkoopt je ding. Bovendien is het publiek dat je opbouwt met je blogs, nieuwsbrieven en podcasts jouw ongevallenverzekering als er weer eens een ernstige crisis uitbreekt, maar dat zal ik je later in dit boek nog uitleggen. Weet je trouwens wie een groot contentmarketeer was? Bob Ross. Je weet toch? Die man met dat hoge haar die op tv vertelde hoe je – moeiteloos – de mooiste schilderijen kunt maken. Hij financierde zijn uitzendingen op tv zelf en verdiende zich een slag in de rondte aan zijn masterclasses en aan zijn eigen merk verf.”

www.managementboek.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief