Marketing Report
Jumbo-familie blijft basis bij wijzigende positionering nieuws

Jumbo-familie blijft basis bij wijzigende positionering

De Jumbo-familie blijft de basis van de campagnes van de supermarketketen uit Veghel naar aanleiding van het aanstellen van Hotel L'Amour als reclamebureau en het afscheid van Alfred. Dit stelt Ronald van der Aart. Hij is sinds begin april 2023 de woordvoerder van Jumbo Supermarkten. 

Ronald van der Aart: "Na ruim 10 jaar fijn te hebben samengewerkt gaan Jumbo en Alfred International uit elkaar. We kijken met een heel goed gevoel terug op een mooie tijd waarin Alfred het gezin uit onze campagnes heeft laten groeien tot meest gewaarde reclamefamilie van Nederland. Deze campagnes hebben een positief effect gehad op het imago van Jumbo. De campagnes hebben daarnaast verschillende erkenningen gekregen, zoals een Effie, SAN Accent en een Gouden Loeki."

Het gezin die de Jumbo-reclames een rol speelt, wordt vertolkt door onder meer acteurs Maike Meijer en Frank Lammers.

Volgens Jumbo verandert de behoefte van consumenten en het consumentengedrag. De eerdere basis waarop keuzes werden gebaseerd en wat jaren geleden belangrijk werd gevonden, is volgens het supermarktbedrijf in Veghel niet meer relevant. 

Ronald van der Aart: "Jumbo wil altijd actueel blijven en met beide benen in de samenleving staan. Daarom houden we onze positionering tegen het licht en hebben we in het verlengde daarvan ook naar onze partners gekeken.:

Volgens Jumbo is de liefde voor  campagnes waarmee het verkozen reclamebureau Hotel L’Amour de consument in het hart wil raken, goed aansluitend op de wensen van Jumbo. Jumbo stelt dat de komende maanden gewerkt wordt aan een vloeiende overgang van reclamebureau Alfred naar reclamebureau Hotel L'Amour.

De keuze van het reclamebureau Hotel L'Amour is zonder pitch gedaan. Jumbo ging desgevraagd niet in op vragen van Marketing Report waarom gekozen is voor een directe contractering met Hotel L'Amour.    

Aad Kuijper, Martijn van Marle, Peter van Rij en Valerie Dekeuwer hebben Hotel L’Amour opgericht als DDB breakaway. Hema, Riedel en Lamb Weston had Hotel L'Amour al binnengehaald. 

Jumbo is volgens Nielsen goed voor 103 miljoen aan bruto reclamebestedingen in 2022 en is daarmee volgens Nielsen de 9e adverteerder van Nederland. Het supermarktconcern telt 685 supermarkten in Nederland.

Zie ook:
Jumbo naar Hotel L'Amour

Eddy Salfischberger (Alfred) over vertrek Jumbo bij Alfred

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief