Marketing Report
Just en KesselsKramer ontwikkelen bewustwordingscampagne voor Stichting JOGG nieuws

Just en KesselsKramer ontwikkelen bewustwordingscampagne voor Stichting JOGG

Digitaal bureau Just en KesselsKramer hebben een bewustwordingscampagne ontwikkeld voor de Stichting JOGG (Jongeren op Gezond Gewicht). Het is de eerste publiekscampagne voor Stichting JOGG die als doel heeft een gezonde leeftstijl in het algemeen en een gezond gewicht in het bijzonder te bevorderen voor met name kinderen en jongeren.

De campagne roept de grote mensen van Nederland op in actie te komen voor kinderen. Met de campagne We hebben meer Grote Mensen nodig benadrukt Stichting JOGG het belang van een gezonde leefomgeving voor kinderen, alsook het feit dat kinderen zo’n gezonde omgeving niet zelf voor elkaar kunnen boksen. Ze hebben Grote Mensen nodig.

Jongeren eten onvoldoende groenten en fruit en bewegen onvoldoende

Uit gegevens van Stichting JOGG blijkt dat meer dan de helft van de kinderen tussen 1 en 12 jaar niet voldoende groenten en fruit eet en een vergelijkbaar percentage kinderen en jongeren in de leeftijd van 4 tot 18 jaar niet aan de beweegnorm voldoet. Dat is volgens JOGG niet te wijten aan kinderen en jongeren zelf, maar aan de omgeving waarin zij opgroeien. Want hoe gezonder de omgeving, hoe makkelijker het is om gezonde keuzes te maken.

Grote Mensen

De Grote Mensen waar Stichting JOGG naar zoekt in deze bewustwordingscampagne zijn volwassenen die zich actief in willen zetten om de omgeving van kinderen en jongeren gezonder te maken; bijvoorbeeld door het verkleinen van gezondheidsverschillen tussen wijken in Nederland.

Het goede voorbeeld

De campagne stelt vijf Grote Mensen centraal die zich ieder op hun eigen manier inzetten en die als inspiratie dienen voor iedereen die ook een Groot Mens wil worden. Zo werkt Songül aan een beter armoedebeleid in Zaanstad, stimuleert Bob een bewuste keus voor gezond eten bij de leerlingen van zijn basisschool, bouwt Onno kindvriendelijke buurten; en zetten Denise en Jacqueline zich in voor gezond bewegen en eten bij kinderen die daar anders niet zo snel mee in aanraking zouden komen. Op de campagnewebsite delen zij hun verhalen en kan iedereen andere Grote Mensen uitlichten om de bewustwording van de nood van Grote Mensen te vergroten.

Mieke Spaans, Manager Strategie, Communicatie en Expertise bij Stichting JOGG: “Met deze campagne willen we laten zien dat er al heel veel Grote Mensen zijn die zich inzetten om de leefomgeving van kinderen en jongeren gezonder te maken. En hopen we natuurlijk meer mensen te vinden die grootse dingen doen voor kleine mensen.”

Kinderen doen een oproep op social media

Rond de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart doen Melisa (7), Hamza (7) en Laurie (6) op sociale media twee weken lang de oproep: 'We hebben meer Grote Mensen nodig voor een gezonde jeugd'. Voor meer ruimte om te bewegen, meer appels en minder kroketten.

JUST x KesselsKramer

De twee bureaus, die onlangs in een joint venture de digitale studio’s HolyPony.io en KesselsKramer.digital lanceerden, tekenen samen voor de campagne. JUST werkt inmiddels acht jaar samen met Stichting JOGG om de omgeving van kinderen en jongeren gezonder te maken. KesselsKramer is verantwoordelijk voor het campagneconcept.

Stichting JOGG wordt gefinancierd door het ministerie van VWS en bijdragen van bedrijfspartners. De Bredase PvdA-burgemeester Paul Depla is voorzitter van de Raad van Toezicht van Stichting JOGG.

Credits:

Opdrachtgever: JOGG | Merkstrategie en website: Just |  Campagneconcept: KesselsKramer | Fotografie: Simon Wald-Lasowski

www.meergrotemensen.nl

www.jogg.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief