Marketing Report
KAPOOOW ontwikkelt promotiecampagne Museum Volkenkunde nieuws

KAPOOOW ontwikkelt promotiecampagne Museum Volkenkunde

Reclamebureau KAPOOOW is door Museum Volkenkunde gevraagd om de promotiecampagne van de tentoonstelling DierenAcademie te ontwikkelen. Hierin staat de mens-dierrelatie centraal en leren bezoekers om vanuit andere perspectieven naar de wereld, de mens en zichzelf te kijken.

In de campagne duiken overal dierendocenten van de DierenAcademie op. In levensgrote printuitingen met dierenpoppen, een stop-motion video voor social media en een instafilter voor (huis)dieren; waarmee families de voorpret al kunnen beleven door hun eigen huisdier tot dierendocent om te toveren, compleet met klaslokaal. De fysieke campagne is van start gegaan waarbij alle dierlijke standbeelden in het centrum van Leiden voor één dag omgetoverd werden tot de dierendocenten van de DierenAcademie

De DierenAcademie

Pim Burgers, brandmanager Museum Volkenkunde: “Wat als je meester een olifant was? Of je juf een kraanvogel? In de DierenAcademie maak je het mee. Twaalf dieren hebben bij ons hun eigen lokaal, ingericht met voorwerpen en verhalen van mensen die met het dier samenleven. De docenten leren bezoekers om door de ogen van de dieren naar de wereld te kijken. Met één serieuze les: mensen, zorg dat we samen in leven blijven op deze planeet. Zonder ons redden jullie het niet. Deze serieuze les wordt op een positieve, interactieve manier uitgelegd met in elk lokaal een spel, opdracht of activiteit. KAPOOOW heeft dit knap weten te vertalen naar een interactieve campagne (met humor!), waarbij er gebruik is gemaakt van fysieke objecten; zoals de dierenpoppen. Hierdoor komt onze tentoonstelling in de campagne tot leven.”

Daniel van Breda, co-owner KAPOOOW: “Museum Volkenkunde staat, als een van de oudste volkenkundige musea ter wereld, midden in de actualiteit. De opdracht was het familievriendelijke museum landelijk op de kaart te zetten en een campagne te bedenken waardoor families naar de DierenAcademie willen komen. Het meest belangrijke onderdeel binnen de communicatie is uiteraard de dierlijke docent. Alle campagne-uitingen zijn met de “echte" miniatuurdieren en objecten vormgegeven. We hebben alles zelf in huis gemaakt; van de fysieke docentenpoppen (olifant, mestkever en condor) tot de digital Instagramfilter. Door realistische elementen uit het campagnebeeld van de DierenAcademie tot leven te laten komen in de animatie en poster, bereiken we zowel ouders als kinderen.” 

Credits:

Klant: Museum Volkenkunde - Nationaal Museum van Wereldculturen | Verantwoordelijk bij klant: Pim Burgers | Bureau: KAPOOOW | Strategie en Creatie: Daniel van Breda en Remco Dongor | Regie: Daniel van Breda | Art directie: Niels Raatjes | Stop-Motion en Postproductie: KAPOOOW | Development: KAPOOOW

www.volkenkunde.nl

www.kapooow.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief