Marketing Report
KPN benoemt Dave Frauenfelder tot VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring nieuws

KPN benoemt Dave Frauenfelder tot VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring

KPN heeft Dave Frauenfelder benoemd tot Vice President Brand, Marketing Communicatie & Sponsoring. Hij had deze  functie sinds 1 januari 2023 op interim-basis. Daarvoor was hij 10 maanden lang op interim-basis Manager Marketing Communicatie bij KPN. Daarmee is Dave Frauenfelder de opvolger van Yvette Belt-Beekman, die Managing Director is geworden bij reclamebureau Alfred.

Eerder bij KPN

Hij werkte van december 2015 tot januari 2020 voor concurrent VodafoneZiggo, waarbij hij vanaf januari 2017 Head of Media, Communications & Brand Publishing was. Tot september 2014 werkte hij ruim 5 jaar voor KPN waarbij hij onder meer Manager Brand Communications Consumer Market was. Daarnaast heeft hij voor diverse merken gewerkt, zoals Bugaboo en Holland Casino.

Als onderdeel van het Management Team Merk en Communicatie (onder leiding van Bartho Boer) is Dave Frauenfelder onder andere verantwoordelijk voor de integratie van de merkpositionering in alle communicatiekanalen van KPN.

Thuiskomen

Dave Frauenfelder:: “Het is een enorme eer om het stokje over te nemen van Yvette Belt-Beekman. KPN is een van de mooiste merken van Nederland en ik ben ontzettend blij met deze kans om samen met het team het KPN-merk verder te laten groeien. Dit is de enige rol waarbij ik mijn eigen ondernemerschap wil parkeren en inzetten voor het collectief. Het voelt echt als thuiskomen en ik krijg ontzettend veel energie van de groene mindset, intern en bij onze partners.”

Chantal van der Walle

Sinds 1 april 2023 is ook Chantal van der Walle bij KPN gestart als manager marketingcommunicatie. Ook Chantal van der Walle is geen onbekende in de telecomwereld, zij werkte eerder bij T-Mobile. Daarnaast heeft zij gewerkt bij mediabureau UM en de KNVB als Hoofd Merk & Identiteit.

Chantal van der Walle: “Mijn eerste maanden bij KPN zijn geweldig. Ik ben in een warm, groen bad terechtgekomen. Er zit veel energie en passie in het team, waar ik heel blij van word. We gaan met elkaar en de bureaus nog heel mooie dingen laten zien.”

Bartho Boer, Chief Corporate Communications & CSR bij KPN: “Met Dave Frauenfelder en Chantal van der Walle hebben we twee aanjagers aan boord gehaald die het KPN-merk kunnen laten groeien en bloeien. Dave heeft de vrolijke volharding die nodig is om de goede ideeën concreet handen en voeten te geven. Chantal brengt drive en frisse energie om samen met het team en onze bureaus creatief topwerk te maken dat past bij een bedrijf als KPN.”

www.overons.kpn

Lees ook:

KPN voegt Cinetree toe aan aanbod KPN TV+

16-02-2024 | 00:58:00
KPN heeft Cinetree toegevoegd aan zijn aanbod voor KPN TV+ abonnees. Cinetree is een streamingdienst met film en documentaires over maatschappelijke thema’s en films uit het wereldwijde arthouse segment

Dentsu Creative, Wefilm en Amp.Amsterdam kandideren zichzelf met Stukje Van Mij film (KPN) voor grote prijzenwinnaar 2024

10-02-2024 | 15:09:00
Het is nog niet eens half februari en het kan heel goed zijn dat de grote prijswinnaar van dit jaar al bekend is: Stukje Van Mij

Dentsu Creative ontwikkelt campagnefilm KPN over online shaming

07-02-2024 | 12:01:00
In de afgelopen zes maanden heeft 15 procent van de jongeren tussen de 13 en de 24 jaar aan sexting gedaan, zo blijkt uit recent onderzoek

The Others ontwikkelt de vernieuwde beeldtaal voor KPN

23-11-2023 | 18:16:00
The Others heeft de vernieuwde KPN-merkidentiteit een visuele boost gegeven. Chris Visser, Creative Director bij The Others: "Niet alleen met een beeldbank maar een merk-eigen tone-of-visual in elk beeld!

KPN breidt entertainmentaanbod uit met luisterboeken en e-boeken

08-11-2023 | 23:30:14
KPN heeft zijn aanbod uitgebreid met het (luister)boekaanbod van StoryTel. De circa 3 miljoen klanten van KPN kunnen daarmee voortaan op een simpele wijze een abonnement afnemen bij StoryTel
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief