Marketing Report
Kantar lanceert analysetool Analytics Practice

Kantar lanceert analysetool Analytics Practice

Kantar, onderdeel van WPP, start een speciaal analytics expertisegebied om zijn klanten via diepere inzichten beter te kunnen helpen hun (groei)doelstellingen te behalen. Met Analytics Practice integreren ze de analyse-capaciteiten binnen Kantar en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen.

Meer dan 1500 dataspecialisten, analytics consultants, technologen en data designers wereldwijd werken samen binnen Kantar Analytics Practice. Samen voeren ze analyses uit om klantgedrag beter te begrijpen en te kunnen voorspellen. Met geavanceerde analysetechnieken en door data slim te koppelen, ontstaat een insights engine die klanten helpt betere beslissingen te nemen, voor nu maar ook voor op de langere termijn.

In Nederland wordt het Kantar Analytics-team geleid door Job van den Berg. Met zijn team aan data-analisten en -consultants ondersteunt hij opdrachtgevers bij complexe vraagstukken.

Kantar Analytics richt zich op meerdere terreinen:

  • Merk en Media ROI: optimaliseert merk en media-investeringen en brengt het effect daarvan op sales in kaart, maar meet ook de langetermijnimpact op de merkwaarde en winstgevendheid.
  • Klant/Customer Experience Analytics: maakt de juiste operationele en strategische investeringsbeslissing op het gebied van customer experience en merkloyaliteit mogelijk en maximaliseert elke klantrelatie.
  • Segmentatie en activatie: target klanten en prospects met de hoogste potentie via gepersonaliseerde content en vergroot winstgevende groei met maximale efficiëntie.
  • Innovatie-analyse: optimaliseert de klantgedreven innovatiecyclus voor langetermijngroei, pikt nieuwe trends op voor de concurrentie dat doet, en optimaliseert de winstgevendheid van productintroducties.
  • Retail en Shopper Analytics: maximaliseert de opbrengst van investeringen in sales, retail en e-commerce door betere beslissingen in kanaalkeuze, assortiment, promotie en prijs mogelijk te maken.

Van den Berg: “Analytics is de volgende stap in marktonderzoek. Niet meer alleen data verzamelen, maar scherpere inzichten leveren door verschillende databronnen aan elkaar te koppelen en consumentengedrag te voorspellen. Adviezen worden scherper en concreter door onze Analytics-oplossingen. Met ons team van data-analisten lossen we samen met de klant complexe vraagstukken op, kunnen we mechanismen beter begrijpen en kijken we op welke manier organisaties hun doelen nu en in de toekomst kunnen behalen.”

www.tns-nipo.com/analytics
www.tns-nipo.com
www.wpp.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief