Marketing Report
Kantar neemt MeMo2 over

Kantar neemt MeMo2 over

Onderzoeksbureau Kantar neemt crossmedia effect tracking specialist MeMo2 over. Kantar ziet in MeMo2 een bedrijf met een sterke reputatie op het gebied van geavanceerd en innovatief crossmediaal onderzoek en analyses. Memo2 is voor Kantar een aanvulling op het aanbod van Kantar op het gebied van media- en marketingeffectiviteit. Door de overname worden 50 medewerkers toegevoegd aan het Kantar-team.

MeMo2 heeft met het THX-platform een vorm van crossmedia analytics geïntroduceerd waarmee real-time crossmedia effectiviteit, retail traffic, merk-effecten en koopgedrag geautomatiseerd kan worden vastgesteld.

De geavanceerde crossmedia meetdiensten zijn in toenemende mate populair vanwege de onzekerheid die komt kijken bij effectief crossmediaal adverteren. Ontwikkelingen als toenemende media-fragmentatie, groei van omnichannel retail, versnelling in digitalisering, verdwijnen van cookies, de macht van walled gardens en 'de sterk veranderende consument' maken de uitkomst van media- en marketinginvesteringen onzeker.

Gonzalo Fuentes, President, Insights EMEA bij Kantar: "Dit is onze derde overname sinds we een onafhankelijk bedrijf zijn geworden en het illustreert de ambitie die we hebben bij Kantar. MeMo2 is een sterke aanvulling op onze portfolio gericht op media-effectiviteit. Het versterkt onze concurrentiepositie in Nederland en in de rest van Europa. De hoge mate van automatisering die MeMo2 biedt sluit aan bij onze strategie om zeer schaalbare producten te ontwikkelen die geavanceerde technologie combineren met onze diepgaande data- en analysecapaciteiten.

Bram van Schaik, Managing Director Insights Division Kantar Nederland: "In het huidige uitdagende en concurrerend bedrijfsklimaat is inzicht in de effectiviteit van complexe campagnes nog nooit zo belangrijk geweest. De overname van MeMo2 maakt het voor onze klanten eenvoudiger om te groeien met investeringen in promoties, marketing en crossmedia advertising. Met deze uitbreiding van onze portfolio kunnen we klanten nog beter adviseren over de ROI van hun media-inzet, de effectiviteit van hun campagnes en de korte en lange termijneffecten op hun merk."

Tim Koekkoek, Managing Partner MeMo2 en Marcel Vogels, oprichter MeMo2: "Sinds 2004 volgen we onze visie van Brands in control. Met deze visie spelen we in op een wereld waarbinnen merk-specialisten, marktonderzoekers, marketing intelligence specialisten, marketeers, mediaspecialisten, commerciële managers en retailspecialisten in toenemende mate snelle controle en regie willen over de dynamiek en attributie rondom merk en salesgroei. Samenwerken met bureaus en mediapartijen wordt zo een stuk doelgerichter. Naast de heldere regiefunctie die onze geavanceerde oplossingen in media- en marketingeffectiviteit biedt, is ook de manier waarop wij samenwerken met onze partners/klanten een groot goed. MeMo2 werkt dagelijks, zij-aan-zij met merken om samen resultaten op een datagedreven manier te verbeteren. Als het even kan per dag, week of in ieder geval tijdens een lopende campagne. Deze manier van werken willen we graag delen binnen Kantar met onze MeMo2 crew. En daar kijken we enorm naar uit."

De activiteiten van MeMo2 gaan door onder de huidige merknaam, maar daaraan wordt gekoppeld 'a Kantar company'. MeMo2 zet haar activiteiten voort als zelfstandige unit binnen Kantar. Klanten van MeMo2 behouden daarmee dezelfde teams en service. Ook blijven het MeMo2-managementteam, dienstverlening en locaties ongewijzigd. De crossmedia onderzoeksexperts van Kantar worden binnen het MeMo2-team verwelkomd.

Beide partijen maken de financiële gegevens over de verkoop niet bekend.

www.memo2.nl
www.kantar.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief