Marketing Report
KesselsKramer ontwikkelt Energy Junkies-campagne voor NEMO nieuws

KesselsKramer ontwikkelt Energy Junkies-campagne voor NEMO

In Energy Junkies, de tentoonstelling van NEMO voor volwassenen, staat onze verslaving aan energie, de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en de mogelijke oplossingen die er zijn voor de toekomst centraal. De publiekscampagne werd ontwikkeld door KesselsKramer.

NEMO wil met de tentoonstelling én de bijbehorende campagne het publiek aan het denken zetten.

Maartje Slijpen, Associate Creative Director KesselsKramer: “We hebben vaak niet door hoe ontzettend veel energie we dagelijks verbruiken; ons energieverbruik is onzichtbaar. In de campagne zie je hoeveel energie je nodig hebt om je haar te föhnen, of je lasagne op te warmen in de magnetron. Door het verbruik in de campagne te visualiseren naar iets toegankelijks en in iets abstracts te vertalen, wordt de doelgroep uitgedaagd om na te denken over deze onbewuste energieverslaving. Want zou jij jezelf vijf uur lang in het zweet trappen om de accu van een elektrische fiets op te laden?"

Naast het ontwikkelen van een toegankelijke campagne voor Energy Junkies waren er meer uitdagingen. Waar NEMO Science Museum vooral bekend is als museum voor families met kinderen, moet in de campagne duidelijk worden dat het hier om iets anders gaat. Namelijk een tentoonstelling voor volwassenen op een extra locatie: De Studio.

Meike Moors, manager Marketing & Development NEMO: "Hoewel de doelgroep en de locatie verschillen, willen we dat NEMO de herkenbare afzender van de boodschap is. Het uitgesproken NEMO beeldmerk krijgt een label met De Studio als toevoeging. Ook is in de campagne nadrukkelijk gekozen voor volwassen modellen in beeld."

www.kesselskramer.nl

www.nemosciencemuseum.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief