Kieskeurig.nl voorspelt schaarste door lockdown en introduceert filters voor productvoorraad en levertijd

Kieskeurig.nl voorspelt schaarste door lockdown en introduceert filters voor productvoorraad en levertijd

16-12-2020 17:25:00 | Door: David de Jong | hits: 1462 | Tags:

De afgekondigde lockdown is van grote invloed op online aankopen en zal volgens vergelijkingssite Kieskeurig.nl snel leiden tot beperkte voorraden bij aanbieders. Vanwege de sluiting van fysieke winkels kiest onafhankelijke vergelijkingssite Kieskeurig.nl er daarom voor alléén producten prominent te tonen die bij online retailers op voorraad zijn. Naast inzicht in beschikbaarheid informeert de vergelijkingssite consumenten vanaf nu ook over actuele levertijden.

Sinds de coronamaatregelen in maart 2020 van kracht werden, zien retailers een grote verschuiving naar online winkelen. Kieskeurig.nl zag dit direct terug aan het zoekverkeer binnen bepaalde productgroepen. Zo steeg de populariteit van bijvoorbeeld tablets.

Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager bij Reshift: “Nu zien we dezelfde trend opnieuw, maar vanwege de totale verschuiving naar online verwachten we dat tijdens deze lockdown voorraden niet toereikend zijn, waardoor schaarste zal ontstaan. Dit wordt extra versterkt door de extra drukte die wordt verwacht tijdens deze feestmaand. Deze signalen horen we ook uit de markt en daar anticiperen we op. Om teleurstelling onder consumenten te voorkomen, tonen we daarom uitverkochte producten niet meer bovenaan op onze overzichtspagina’s. Ook al zijn ze populair. Op deze manier geven we de consument een volledig overzicht van wat er nog wel beschikbaar is in de markt.”

Met een geïntegreerde functionaliteit maakt Kieskeurig.nl het mogelijk om binnen een productcategorie te filteren op de levertijd. Wendy Kuiper: “We staan in nauw contact met klanten en bezorgdiensten. Deze geven aan dat ze nu al grote moeite hebben om levertijden te halen. De verwachting is dat levertijden langer dan 14 dagen kunnen worden. Met het nieuwe filter kan de consument nog beter een keuze maken voor de webshop die het best aansluit bij zijn of haar wensen.”

Door de sluiting van de winkels is het op dit moment niet mogelijk om een online besteld product op te halen bij een door de consument uitgekozen fysieke vestiging. Daarom verwijdert Kieskeurig.nl alle afhaalprijzen bij de aangesloten webshops.

Wendy Kuiper: “Wanneer het juridisch wel weer mogelijk is een product bij een afhaalpunt van de retailer op te halen, tonen wij een ‘afhaalbutton’ op Kieskeurig.nl bij het betreffende product.”

Tijdens de eerste lockdown in maart 2020 steeg de populariteit van bijvoorbeeld tablets (+32 procent) en laptops (+20 procent) vanwege het vele thuiswerken. Ook in de categorie tondeuses (+203 procent) was er vanwege de sluiting van kapperszaken een enorme toename in verkeer te zien. Wendy Kuiper: “Vanwege de sluiting van fysieke winkels verwachten wij dat deze stijging in veel meer productgroepen te zien zal zijn. Daarom is het zo belangrijk dat de consument op ons platform altijd uit kan gaan van de juiste en actuele informatie.”

www.kieskeurig.nl


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



.
.
.
.