Marketing Report
[Kijkcijfers] Talpa TV groeit verder; RTL en NPO krimpen

[Kijkcijfers] Talpa TV groeit verder; RTL en NPO krimpen

De ontwikkeling van de marktaandelen van televisie-exploitanten is voor de tweede maand op rij in het voordeel van Talpa TV. Het marktaandeel van Talpa TV groeide in april met 7,1 procent.

In april trok Talpa TV veel kijkers met voetbal - naar de halfe finale tussen Real Mardrid en Bayern München in de Champions League keken 1,3 miljoen mensen; naar de oefeninerland Nederland-Portugal keken 1,7 miljoen mensen.

Het nieuwe format The Wall doet het goed en trok tot 1,1 miljoen kijkers. Ook doorlopende programma's als Hart van Nederland, Shownieuws en Utopia lopen prima.

RTL zit nog steeds in de hoek waar de klappen vallen. Het marktaandeel zakt nog steeds maar de min van 4,1 procent in april was wel kleiner dan in afgelopen maanden. Het aandeel van NPO daalde flink; de Publieke Omroep leverde 11,2 procent in.

De kijktijd daalde in april van 180 naar 166 minuten.

 

 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief